Porsche 918 Spyder hibrid

Demeter Kálmán

Ne gondoljuk, hogy a hibridhajtás lecsendesítette a 918 Spydert! A 600 lóerős benzinmotornak azért még mindig van hangja, és miután ez az ezüst rakéta a Bosch boxbergi tesztpályán, a bedöntött nagy oválkörön karcolt, a depóban akkora termiket termelt a motorhő, hogy bármilyen siklóernyőst felemelt volna.

Porsche 918 a pályán

„Megígértük, hogy a 918 Spyder modellel újradefiniáljuk a vezetés élvezetét, hatékonyságát és teljesítményét. Ennek során a hibrid technológiát is újrapozícionáltuk – jelentette ki Wolfgang Hatz, a Porsche AG igazgatótanácsának kutatás-fejlesztés területéért felelős tagja. A Porsche 918 Spyder volt az első olyan, a világ minden részén közúti közlekedésre engedélyezett autója, amely a Nürburgring híres 20,6 kilométeres Északi Körét (Nordschleife) kevesebb mint hét perc alatt teljesítette. A pontosan 6 perc 57 másodperces körrel ez a hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtású szuper sportautó 14 másodpercet javított a korábbi rekordon.

Porsche indulásra készen

A 918 Spyder első tengelyére épített 286 lóerős Bosch villanymotor 210 newtonméter forgatónyomatékot biztosít indítástól kezdve lineárisan, míg a hátsó tengelyt hajtó benzinmotor nyomatékmaximuma 375 newtonméter. Nem is csoda, hogy az összesen 887 lóerős kocsinak mindössze 2,6 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy álló helyzetből elérje a százas tempót. Ez mondjuk nem is meglepő, de az már jóval inkább, hogy – amint a Bosch közölte – a szuperkocsi üzemanyag-fogyasztása elképesztően alacsony, 100 kilométerenként csupán 3,1 liter.
A 918 Spyder fejlesztői csoportja azt a feladatot kapta, hogy megalkossák a következő évtized kiemelkedően hatékony és nagy teljesítményű hibridhajtással ellátott szuper sportautóját. A technológiai kifejlesztésekor nyert ismereteket a Porsche a modellsorozat többi tagjának hibriddé alakítása során is hasznosította, így a Spyder mellett a Panamera S E-Hybrid és a Cayenne S E-Hybrid létrehozásával a Porsche a világ első olyan autógyártója, amely három hálózatról tölthető hibrid modellel jelenik meg a piacon.

Archívum