Kalifornia várja a hidrogénes Toyotákat

Demeter Kálmán

A hibridautók világpiacát toronymagasan vezető Toyota a közelmúltban hivatalosan is bejelentette, hogy hidrogén-üzemenyagcellás kocsija, a Mirai, egy feltöltéssel 312 mérföldet tesz meg.

Toyota Mirai hydrogen

Nagy a harc az üzemanyag cellát fejlesztő Toyota és Honda, valamint a tisztán elektromos kocsikat gyártó cégek között. Néhány éve a Budapesti Műszaki Egyetem szakértője azt mondta, hogy a jövő egyértelműen a hidrogéné, bár az üzemanyagcella fejlesztése és a biztonságos töltőkutak létesítése drágább, mint a villanyautók illetve a hozzájuk tartozó infrastruktúra létrehozása.
Amint a Forbes magazin írja Jim Lentzre a Toyota North America vezérigazgatójára hivatkozva, a Mirai a legnagyobb hatótávolságú kocsi a zéró emissziós modellek versenyében. Hidrogén üzemanyagcellával hajtott villanymotorja révén a Mirai ugyanis 312 mérföldet (502 kilométert) tehet meg egy feltöltéssel, míg a legnagyobb hatótávolságú akkumulátoros autó, a Tesla Model S 85D mindössze 270-et.
Olyan szempontból azonban el van maradva a Toyota, hogy amíg az Egyesült Államokban már több száz Tesla Supercharger elektromos töltőállomás van, addig hidrogén-kút még egy sincs. Viszont Kalifornia állam 200 millió dollárt szán a Mirait 5 perc alatt feltöltő hidrogénkutak létesítésére a következő néhány évben. Az idén és jövőre 20-20 hidrogén töltőállomást nyitnak az állam területén.

Archívum