Ilyen sem volt még – hidrogénautó a versenypályán

Demeter Kálmán

Jóllehet csak mostanában kezdődik a Toyota Mirai forgalmazása Nagy-Britanniában, Dániában és Németországban, ahol már vannak hidrogén kutak, a közelmúltban egy különlegesen felkészített példány elindult a WRC németországi futamán.

Toyota Mirai versenypályán

Első alkalommal történt a világ teremtése óta, hogy hidrogén tüzelőnyagcellás kocsi volt az ADAC Rallye Deutschland felvezető autója. A kormány mögött egy gyakorlott rally versenyző Mitsuhiro Kunisawa ült, aki a Japánban már december óta kapható kocsiját hozta át Európába.

Toyota Mirai versenyautó kormány

Az induláshoz azonban az is kellett, hogy megfelelően felkészítsék a kocsit, így ellátták bukókerettel, nagyobb teljesítményű fékkel és versenyabroncsok mellett versenyüléseket is kapott. Emellett a Toyota Deutschland biztosította azt a mobil hidrogéntöltő egységet, amivel három perc alatt lehetett megtankolni a kocsi szénszálas műanyagból készült üzemanyag tartályát.
Egyebet nem változtattak az autón, így a 152 lóerős, 335 newtonméteres forgatónyomatékú motoron sem, amely 9,6 másodperc alatt gyorsítja százra az egyébként 180 kilométeres végsebességű Mirait.
Noha a Toyota nem verte nagydobra az eseményt, nyilvánvaló hogy szeretné learatni a másfél évtizednyi fejlesztés után járó babérokat. Arról nem is beszélve, hogy a hidrogénnek már régóta igen komoly barátai vannak, és a műszakiak egy része ezt tartja a jövő üzemanyagának.

Toyota Mirai töltés

Archívum