Opel Mokkával Dakarba

Demeter Kálmán

Dakar a célállomása a december 27-én Monacóból induló hatezer kilométeres versenynek, ami Marokkót és Mauritániát átszelve a tervek szerint január 10-én zárul Szenegálban. Maga az igaz sivatagi száguldás 29-én kezdődik a marokkói Nadorban.

Opel Mokka a Dakaron

„Szeretnék minden szakaszt megnyerni, és a végén a versenyt is. Nekem mindig ez a célom” – mondta Szalay Balázs, aki húsz éve kezdett versenyezni – s mi lehetne jobb helyszín a jubileum megünneplésére, mint a klasszikus Dakarok útvonalán haladó Africa Race? Szalay Balázs és Bunkoczi László az Opel Mokkával visszatér a gyökerekhez.
„Amikor az első Dakar-ralin megláttam azt a rengeteg dűnét, és nem hittem, hogy ott egyetlen autó is át tud menni. Aztán valahogy mi is átjutottunk. Az évek során pedig megszerettem a dűnéket, olyannyira, hogy mostanra jobban szeretek homokon autózni, mint mondjuk köves, sziklás talajon” – mondta Szalay, aki ezúttal is az Opel Mokkát veti be a Szaharában. Három éve versenyez ezzel az kocsival, amelyet a bemutatása óta folyamatosan fejlesztenek, hiszen egy versenyautó soha nincs kész.
„Az évek során a Mokka hozzám nőtt, minden rezdülését ismerem. Ha elkezd kerregni, nagyjából tudom, mi lehet a baja. Így amikor beleülök, nem kétlem, hogy kibírja a hatalmas terhelést, és hogy a legnagyobb árkokon is átjutok vele” – mondta Szalay, aki azt is hozzátette, az első afrikai szakaszon nyilván eszükbe jut majd, hogy tavaly ugyanitt mindössze tizenhárom perc jutott nekik, aztán nagy sebességnél balesetet szenvedtek, amiben Bunkoczi László megsérült.
A navigátor két gerinccsigolyája eltört, túl van két műtéten, és a rehabilitáción. Csak néhány hete ülhetett újra versenyautóba, de kijelentette: „esélyesként állunk a rajthoz, de ahhoz, hogy ezt valóra is tudjuk váltani, hibátlan versenyt kell teljesítenünk”.
Az Opel Dakar Team csapatfőnöke, Németh Ottó szerint a párosnak van esélye rá, hogy az élmezőnyben végezzen, s némi szerencsével még a dobogóra is fel tudnak állni.

AFRICA RACE 2016 – AZ ÚTVONAL
1. szakasz (december 29.): Nador–Jorf el Hamam (össztáv: 613 km, ebből szelektív szakasz: 101 km)
2. szakasz (december 30.): Jorf el Hamam–Tagunit (össztáv: 476 km, ebből szelektív szakasz: 330 km)
3. szakasz (december 31.): Tagunit–Assza (össztáv: 559 km, ebből szelektív szakasz 451 km)
4. szakasz (január 1.): Assza–Remz el Quebir (össztáv: 409 km, ebből szelektív szakasz 409 km)
5. szakasz (január 2.): Remz el Quebir–Dahla (össztáv: 695 km, ebből szelektív szakasz: 453 km)
Pihenőnap (január 3.): Dahla
6. szakasz (január 4.): Dahla–Sami (össztáv: 617 km, ebből szelektív szakasz: 174 km)
7. szakasz (január 5.): Sami–Amodjar (össztáv: 444 km, ebből szelektív szakasz: 414 km)
8. szakasz (január 6.): Amodjar–Amodjar (össztáv: 498 km, ebből szelektív szakasz: 377 km)
9. szakasz (január 7.): Amodjar–Akzsuzst (össztáv: 493 km, ebből szelektív szakasz: 445 km)
10. szakasz (január 8.): Akzsuzst–Akzsuzst (össztáv: 403 km, ebből szelektív szakasz: 327 km)
11. szakasz (január 9.): Akzsuzst–Saint-Louis (össztáv: 548 km, ebből szelektív szakasz: 208 km)
12. szakasz (január 10.): Saint-Louis–Dakar, Rózsaszín-tó (szelektív szakasz: 25 km)

Archívum