Törésteszt – sehol sincsenek az amerikai kocsik

Demeter Kálmán

Az amerikai Insurance Institute for Highway Safety törésteszt sorozatán a 2016-os modellév autóit vizsgálták, ám a legjobb minősítést kiérdemelt 48 modell közül csak egy volt hazai gyártmány.

Fiat 500X törésteszt

Az európai és japán márkák uralták az Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) tesztsorozatát, aminek eredményei azt mutatják, az amerikai autógyártás még nem tud megfelelni az amerikai minősítő intézet követelményeinek. Az egyetlen kivétel a Chrysler 200 volt, ami a közepes méretű tömegmodellek kategóriájában nyerte el a legjobb minősítést, a Top Safety Pick+ besorolást, amit ebben a kategóriában ugyanakkor a Toyota Prius és a Toyota Camry is kiérdemelt. A FIAT Chyrsler csoport a Fiat 500X modellel érdemelte ki a négyes skálán a legmagasabb minősítést a közepes méretű SUV kategóriában, ahol ugyanakkor a Toyota RAV4 is kimagaslóan teljesített. Az értékelés mindkét modell esetében kiemelte, hogy az ütközés után a kormánykerék, a műszerfal, az ajtókeret helyzete mind azt mutatja, hogy a vezetőnek megfelelő méretű túlélőzónája maradt.

Toyota Rav 4 törésteszt

A tesztsorozat alkalmával vizsgálták a kis átfedésű szemközti ütközéstől kezdve az oldalsó ütközéseknek való ellenálláson át a tető szilárdságát, valamint a fej védelmét és az üléseket egyaránt. Az Egyesült Államokban forgalmazott modellek között a legtöbb Top Safety Pick+ besorolást japán és német márkák szerezték meg, de a listán két Hyundait is találtunk.

Archívum