Csúcsteljesítmény: 1650 lóerő

Demeter Kálmán

Az arisztokrácia azért találta ki a történelmi időkben hatlovas hintót, hogy már messziről látni lehessen, közeleg a menő csávó. Ez a törekvés máig sem halt ki, úgyhogy sorra jelentkeznek erős, erősebb és még erősebb kocsikat előállító műhelyek.

Inferno

Nem is olyan régen, Mexikóban csak egy supercar műhely volt, a Mastretta. Aztán jött a Vuhl, nemrégiben pedig a harmadikként létesült cég, az Inferno mutatta be azt a képződményt, amit nagyon szellemesen Exotic Carnak nevezett el. A kocsi vonalait Antonio Ferrarioli rajzolta, ám a vonalak nem annyira egzotikusak, inkább a márkanévre, a poklot jelentő Infernóra utalnak. Az Exotic Car olyan szempontból azonban valóban egzotikus, hogy 392 kilométeres végsebességét 1400 lóerős motorja révén éri el. De van ennél is erősebb. Az amerikai SpeedKore Performance ugyan nem terveztetett egy teljesen új autót, hanem egyszerűen fogta az 1970-es Dodge Charger kupét – ami a saját jogán amúgy is egy legenda –. és minden szempontból újragondolta. Az eredmény a képünkön látható Tantrum lett.

Dodge Charger Tantrum

Az újragondolás pedig egyebek között azt jelentette, hogy a mai követelményeknek és az 1650 lóerős teljesítménynek megfelelő új futómű fölött szénszálas műanyag karosszériaelemeket kapott elöl és hátul, emellett elöl 19, hátul 20 hüvelykes kerekekre valamint 14 hüvelykes féktárcsákra bízták a Tantrumot.

tantrum motorblokk

A motorháztető alá ugyanis bepréselték a csónakmotor specialista Mercury Marine versenyrészlegétől, a Mercury Racingtől származó kilencliteres V-nyolcas twin-turbót. A 32 szelepes erőgyár azt az 1650 lóerőt 6500-6800 közti fordulatszámon biztosítja. Érdekes adalék, hogy a General Motors 1990-ben felkérte a céget, hogy fejlesszen ki egy 5,7 literes alumínium V-nyolcast a Chevrolet Corvette ZR-1 számára, és teljesen elégedett volt annak 405 lóerős teljesítményével.

corvette hajó

Archívum