Genf - Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Demeter Kálmán

Az Alfa Romeo Giulia 45 évvel ezelőtt rengeteg benzingőzös ember álma volt, egy ikon, ami megtestesítette mindazt, amit az akkoriban csak kevesek által elérhető Olaszország jelentett. A legenda hosszú szünet után visszatér az utakra, és a mai autók között éppolyan ütős, mint az őse a maga idejében.

új Alfa Giulia


Hát bemutatták végre a Giuliát, úgy értem, a teljes családot, mert a csúcskivitel, a Quadrifoglio már szeptemberben megvillant a frankfurti szalonon. Mostanra tehát eljutottunk oda, hogy az egy hónap múlva piacra lépő Giulia háromféle felszereltségi szintet (Giulia, Super és Quadrifoglio) kínál. A hat új motorváltozat között találjuk a 150 vagy 180 lóerős 2.2 literes dízelt hatfokozatú kézi vagy 8 fokozatú automata váltóval, a 200 lóerős kétliterest szintén 8 fokozatú automatával, valamint az 510 lóerős 2.9 V6 Bi-Turbo benzinmotort hatsebességes kézi váltóval.

Alfa Romeo Gulia

Az új Giulia jellegzetesen olasz formatervének kulcspontja az arányérzék és az egyszerűség. A hátsókerékhajtás több mint egyszerű tisztelgés az Alfa Romeo legendájának leghitelesebb gyökerei előtt: olyan műszaki megoldás, amely kimagasló menettulajdonságokat és magával ragadó vezetési élményt biztosít. A Giulia további különlegességei között említhetjük a két tengely közötti, optimális tömegelosztást, a kifinomult felfüggesztést (szabadalmaztatott Alfa Romeo konstrukció), és a piac legközvetlenebb kormányművét. Emellett az Alfa Romeo Giulia a kiemelkedő motorteljesítmény és az ultra csekély tömegű anyagok (alumínium, alumínium kompozitok és szénszálas műanyag) bőséges alkalmazása révén a legkiválóbb tömeg/teljesítmény aránnyal büszkélkedhet. A Quadrifoglio kivitelben kevesebb mint 3 kilogramm jut egy lóerőre.

régi Alfa Romeo Gulia

Az Alfa Romeo hagyományaihoz híven az új Giulia olyan egyedülálló műszaki megoldásokkal büszkélkedhet, amelyek kategóriájának mértékadó tagjává emelik. A jellemzők között említést érdemel a féktávolságot jelentősen lerövidítő integrált fékrendszer (IBS), valamint a kivételes komfortot biztosító aktív felfüggesztés. A Quadrifoglio kivitelnél a nyomatékvektor szabályozási rendszer kiemelkedő menetstabilitást biztosít, míg az aktív első légterelő nagy sebességnél nyújt optimális, szabályozható leszorító erőt.

Archívum