Új connectivity-kínálat a KODIAQ érkezésével

A ŠKODA KODIAQ modell bevezetésével a Connectivity-palettáját, azaz a ŠKODA Connect keretében kínált mobil online-szolgáltatásait is megújítja a cseh márka. A választék két kategóriára oszlik: az Infotainment Online szolgáltatások az információ és a navigáció, míg a ŠKODA Care Connect szolgáltatásai a segélynyújtás, a proaktív szerviz és a távelérés területeire terjednek ki.

Skoda Connectivity



Az Infotainment Online szolgáltatások



Az Infotainment Online szolgáltatások az Amundsen vagy a Columbus navigációs rendszerrel felszerelt minden ŠKODA KODIAQ modellben rendelkezésre állnak. Különlegesség közöttük az online közlekedési információk, amely valós időben jelzi a kiválasztott útvonal forgalomterhelését és torlódást érzékelve kerülő útvonalat ajánl. A Google EarthTM és a Google StreetviewTM révén a Columbus navigációs rendszer útvonalvezetése vizuális élménnyé lép elő. A szolgáltatások emellett üzemanyagárak, parkolási információk, hírek és időjárás formájában szolgálnak testreszabott információval a márka új, nagyméretű SUV modelljének vezetője számára.

A Care Connect szolgáltatások



Az Infotainment Online kínálata mellett már a Care Connect szolgáltatások is rendelkezésre állnak, amelyek proaktív és távelérési funkciókat tartalmaznak. Ezek az Ambition felszereltségi szinttől minden ŠKODA KODIAQ alapkivitelében megtalálhatók, a választott infotainment-rendszertől függetlenül. Az adatforgalom itt az autóba beépített, önálló SIM-kártyán keresztül zajlik.

Különösen fontos szolgáltatás a vészhívás (Emergency Call), amely balesetet követően önműködően aktiválódik, amennyiben valamelyik vezető- vagy utasbiztonsági rendszer, például a légzsák kiold. Az autó hang- és adatkapcsolatba lép a különleges segélyközponttal, ahová minden szükséges adatot továbbít. A segélyközpont munkatársa intézkedik a kellő segítségről és szükség esetén mentőt is küld a helyszínre. A tetőmodul megfelelő gombjával a vezető és az első utas igény szerint manuálisan is aktiválhatja a vészhívást. Szintén a proaktív szolgáltatások között szerepel a szervizidőpont-egyeztetés, amellyel a járműtulajdonos az esedékes karbantartás előtt kapcsolatba léphet a márkakereskedővel, hogy kényelmesen egyeztethesse a kívánt időpontot.

A Care Connect portfolióban: jármű-távelérés



A ŠKODA Care Connect szolgáltatások között állnak rendelkezésre a jármű távelérési funkciói, amelyek a ŠKODA Connect App segítségével a tulajdonos okostelefonjára hívhatók le. A felhasználó itt a távolból kérheti le a ŠKODA KODIAQ bizonyos állapotjelzőit, egyebek mellett a világításra, az üzemanyagszintre vagy éppen az ajtók zárt állapotára vonatkozóan.

A ŠKODA Connect App kiegészítéseként a ŠKODA Connect Portal is rendelkezésre áll, ahol az ügyfelek otthoni számítógépükről érhetik el a ŠKODA Connect szolgáltatásokat. A portáloldalon az egyes szolgáltatások igény szerint konfigurálhatók, illetve a kiválasztott navigációs célok és útvonalak egyszerűen az autó rendszerére továbbíthatók. A regisztrációban és az aktiválásban a ŠKODA márkakereskedők segítenek.

Díjmentes használat az első évben - tarifarendszer



A ŠKODA Connect Care Connect szolgáltatásai új ŠKODA KODIAQ vásárlását követő egy éven át térítésmentesen állnak rendelkezésre. Ezt követően a távelérési funkciók díj ellenében, míg minden további ŠKODA Care Connect szolgáltatás (proaktív szolgáltatások és segélyhívás) további 13 éven át ingyenesen vehető igénybe.

Hasonló az Infotainment Online ajánlata is, ahol a szolgáltatások első évben díjmentesek, majd térítés ellenében hosszabbíthatók meg. Az Amundsen navigációs rendszer esetében a szolgáltatások a felhasználó csatlakoztatott mobiltelefonján vagy a kívánságra kapható adat-sticken futnak. A Columbus navigációs rendszerrel a mobilkészülék hotspotja is használható vagy extrafelszerelésként LTE-modulon keresztül SIM-kártya is helyezhető a ŠKODA KODIAQ rendszerébe.

Archívum