Kettős jubileum: a ŠKODA a négymilliomodik Fabia és az 500 000. harmadik generációs Fabia modellt ünnepli

Mladá Boleslav/Budapest - A ŠKODA napokban legyártotta az 500 000. harmadik generációs Fabia modellt Mladá Boleslavban. Ezzel egyidőben a cseh gyártó egy másik mérföldkőnek is örülhet: 1999-es debütálása óta a sorozat elérkezett négymilliomodik darabjához. A jubileumi darab egy "holdfehér" fényezésű, 1.0 TSI benzinmotorral szerelt ŠKODA Fabia Combi kettős tengelykapcsolós (DSG) automata váltóval. 2017. első öt hónapjában teljesített 91 400 kiszállításával a népszerű kisautó jelenleg második helyen áll a legkeresettebb ŠKODA modellek listáján az Octavia mögött.

 

"A mai napon kétszeresen is büszkék lehetünk, hiszen a Fabia harmadik generációjából elkészült az 500 000. darab, összességében pedig legyártottuk a 4 000 000. Fabia modellünket, amely kitűnő bizonyíték a ŠKODA magas színvonalú gyártási minőségére." - nyilatkozta Michael Oeljeklaus, a ŠKODA igazgatótanácsának a termelés és logisztika területéért felelős tagja. "1999 óta ez a kisautó kulcsfontosságú szerepet tölt be modellkínálatunkban és rengeteg ügyfelet nyert meg a márka számára világszerte. Mindhárom generáció meghatározta a márka fejlődését, ugyanakkor mindegyik rendelkezett a legkorszerűbb műszaki megoldásokkal, egyedülálló térkínálattal, kiemelkedő ár-érték aránnyal, amelyet vonzó formaterve és a legmodernebb biztonsági és kényelmi megoldások tettek teljessé. A Fabia jelenleg minden eddiginél erősebb motorja dinamikus növekedésünknek."

A kezdetek kezdete: az első ŠKODA Fabia - 1999. és 2007. között

Röviddel az ezredforduló előtt ünnepelte világpremierjét az első ŠKODA Fabia az 1999-es Frankfurti Nemzetközi Autókiállításon (IAA). Alapjául a Volkswagen A0 padlólemeze szolgált, az új modell pedig megjelenésétől kezdve mind a kezelhetőség, mind a biztonság és a motortechnológia területén mércét állított a versenytársak elé. Jellegzetes ŠKODA modellként a Fabia figyelemre méltó térkínálatával hódított. 2000. őszén, a Párizsi Autószalonon mutatkozott be az első ŠKODA Fabia Combi, a ŠKODA Fabia RS színre lépésére pedig 2003. márciusáig kellett várni. Az első generációs ŠKODA Fabia modellből közel 1 790 000 darab gördült le a gyártósorról.

A ŠKODA Fabia második generációja - 2007. és 2014. között

A ŠKODA Fabia II a Genfi Autószalonon lépett a nagyközönség elé 2007-ben. A második generáció kompakt méretei mellett még nagyvonalúbb térkínálattal rendelkezett. A ŠKODA bővítette a motorválasztékot is, így még hatékonyabb erőforrások közül választhattak az ügyfelek. Ezzel párhuzamosan az elérhető kényelmi és biztonsági megoldások is bővültek. A második generációs ŠKODA Fabia Combi 2007. szeptemberében a Frankfurti Nemzetközi Autókiállításon (IAA) debütált. Technológiája és az általa képviselt funkcionalitás új mércét állított a kategóriában, amelyet természetesen megnövelt térkínálattal együtt nyújtott. A csomagtartó mérete például 235 literrel nőtt az elődjéhez képest.

Terepes külső megjelenés látványos dizájn elemekkel: a ŠKODA ilyennek álmodta meg a Fabia Scout - kombi változatban is elérhető - modelljét, amely 2009-ben mutatkozott be. Az első ŠKODA Fabia Monte Carlo modellel pedig a márkára jellemző motorsport gének is bekerültek a kisautóba. Ez a modellváltozat 2011-től tette teljessé a választékot és többek között olyan látványos dizájn elemekkel bírt, mint a feketére fényezett tető, a fekete könnyűfém keréktárcsák vagy a színezett oldalsó és hátsó ablaküvegek. A Fabia második generációjának gyártása 2014. júniusában, közel 1 710 000 legyártott autó után ért véget.

A jó dolgok hármasban járnak: a ŠKODA Fabia harmadik generációja - 2014-től napjainkig

2014-ben a cseh autógyártó újabb sikeres fejezetet nyitott a modell történetében és piacra dobta a ŠKODA Fabia harmadik generációját. A mai napig ebből a sorozatból 500 000 darab gördült le a gyártósorról. A Fabia III érzelemgazdag és dinamikus formanyelvvel érkezett, sportos arányai a ŠKODA sikeres raliautóira emlékeztetnek. Kategóriájában egyedülálló térkínálatával, innovatív biztonsági, kényelmi és infotainment rendszereivel a harmadik generációs ŠKODA Fabia abszolút mércét állít a kisautók szegmensében. Jellegzetes vonásként a belső tér számos "Simply Clever" megoldást rejt, mint például az utasoldali ülés alatt található esernyőt, a tanksapkában található jégkaparót, a középkonzolban elhelyezett multimédiás tartót, az első ülések háttámláján lévő rakodóhálókat illetve a láthatósági mellények és palackok számára kialakított zsebeket.

2017. elején a ŠKODA visszatért a Genfi Autószalonra. A ŠKODA Fabia most először kapta meg a háromhengeres 1.0 TSI erőforrást, amely alacsonyabb fogyasztás mellett nagyobb teljesítményt kínál. A 70 kW (95 LE) illetve 81 kW (110 LE) teljesítményű aggregátok a korábban használt négyhengeres 1.2 literes erőforrást váltották le. A megújult kisautó az első Fabia, amely a ŠKODA Connect mobil online-szolgáltatásait használja. A hálózatba kapcsolhatóság továbbfejlesztett rendszerének köszönhetően a Fabia vezetőjének lehetősége van a folyamatos online kapcsolatra. A ŠKODA Connect magába foglalja a Care Connect szolgáltatásokat is, többek között a műszaki segélyhívás és az automatikus balesetértesítés funkcióját is. Ezen felül olyan online infotainment szolgáltatások is elérhetők, amelyek a forgalomra, benzinkutakra, üzemanyagárakra és parkolóhelyekre vonatkozó információkat tartalmazzák.

Emellett az új ŠKODA Fabia a legkorszerűbb, eddig csak a magasabb járműkategóriákban ismert biztonsági rendszereket is tartalmazza. Az új modellben elérhető a városi vészfék-funkcióval kiegészített Front Assistant rendszer, az adaptív tempomat (ACC), a fáradtság érzékelő illetve a másodlagos ütközésvédelem rendszere. Ezen felül minden Fabia modell szériafelszereltségének része az elektronikus gumiabroncs-légnyomás ellenőrzés.

 

Archívum