Automatikus kisalkatrész-raktárt nyit a ŠKODA AUTO Kvasinyban

› A kisméretű alkatrészeket automatikus rendszer tárolja be, majd továbbítja a gyártósorokra
› Az AKL-rendszerre való átállás a ŠKODA modernkori történetének egyik legnagyszabásúbb logisztikai projektje
› A ŠKODA AUTO több mint nyolcmillió eurót invesztált e projektbe és éves szinten több mint egymillió euró költségmegtakarítással számol
› Az új AKL raktár révén hatékonyabban kezelhető a mind sokrétűbb alkatrészállomány

 Új, automatikus kisalkatrész-raktárt helyezett üzembe a ŠKODA AUTO a csehországi Kvasinyban működő gyárában, amely a cseh gyártó egyik legnagyszabásúbb modernkori logisztikai projektjeként valósult meg. A ŠKODA AUTO több mint nyolcmillió eurót invesztált ezen innovatív koncepciójába Kvasinyban. Az új AKL raktár révén hatékonyabban kezelhető a mind sokrétűbb alkatrészállomány, s még rugalmasabbá tehetők a gyár logisztikai folyamatai.

"Kvasiny gyárában újonnan létesített automatikus kisalkatrész-raktárunkkal következetesen haladunk tovább a ŠKODA kisméretű alkatrészei raktározása, illetve kiadása automatizálásának útján" - hangsúlyozta Michael Oeljeklaus, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a termelés és a logisztika területeiért felelős tagja. "Az AKL-technológia jelentősen növeli hatékonyságunkat és termelékenységünket, miközben precízebb logisztikai folyamatok mentén kisebb raktárkészlet tartását teszi lehetővé. Mindezeken túl nagyban növeli az egyes munkahelyek ergonómiáját és a munkabiztonságát."

Az új raktárt automatizáltsági foka avatja egyedülállóvá, kamerás robotok segítségével megoldott automatikus árubevételezéssel, illetve robotok, emelőasztalok és árutovábbítók végezte, szintén önműködő, árukiadással. A robotok teljesen automatikusan, emberi beavatkozás nélkül rakodják a dobozokat szállítószalagról a szállítókocsikra.

A Kvasinyban - ahol a ŠKODA KODIAQ és a SUPERB, illetve a jövőben a KAROQ modelljei készülnek - alkalmazott AKL rendszerében a kisméretű alkatrészeket az alkatrészraktár egy központi helyén tárolják. A beraktározás és az úgynevezett "pick" - vagyis a megfelelő darab kivétele a megfelelő rekeszből - egyaránt teljes egészében automatikusan zajlik. Az AKL-raktárból már közvetlenül a szerelőszalaghoz továbbítják a kisméretű alkatrészeket, ahová just-in-sequence rendszerben, azaz pontosan a beépítés sorrendjében érkeznek. Kvasiny új AKL-létesítményének kapacitása 45 ezer kisárutovábbító egység (KLT).

Az építési munkálatok 2016 januárjában kezdődtek meg Kvasinyban. A ŠKODA AUTO több mint nyolcmillió eurót invesztált e projektbe és éves szinten több mint egymillió euró költségmegtakarítással számol.

Archívum