A LEHETETLEN HATÁRAIT FESZEGETI A TOYOTA?

2017.11.09.

6 perc

Mobilitási vállalatként, egyben a világ legzöldebbnek és leginnovatívabbnak tartott autógyártójaként és a társadalmi felelősségvállalás számos területén komoly erőfeszítéseket tevő vállalatként a Toyota szilárdan hisz abban, hogy a mozgás szabadsága mindenkinek jár. Az világelső japán autógyártó azzal a céllal vezeti be “Vágj bele a lehetetlenbe” nevű globális vállalati kampányát, hogy inspirálja a Toyota alkalmazottait, partnereit és vásárlóit, összekapcsolva őket a vállalat alapvető hitvallásaival. Az egyre gyorsuló technológiai és környezetvédelmi fejlesztések korában e kezdeményezés érzékletesen fejezi ki a Toyota elköteleződését egy olyan befogadó és fenntartható társadalom megteremtése iránt, amelyben mindenkinek lehetősége nyílik arra, hogy a lehetetlen határait feszegesse.


Toyota kampány
Toyota kampány

A világ vezető környezetbarát hibrid prémium márkájaként ismert Lexust is jegyző Toyota azt vallja, hogy a mobilitás nem csupán autós fogalom, sokkal inkább a kihívások legyőzését és az álmok valóra váltását jelenti. A “Vágj bele a lehetetlenbe” kampány ezeket az értékeket helyezi a középpontba, rávilágítva a vállalat egyik legfőbb törekvésére, amely szerint a mozgás szabadsága mindenkinek jár. Az autógyártó szemléletét az alábbi linken látható hangulatos videó kiválóan érzékelteti: https://www.youtube.com/watch?v=BaTiY6R3c0g

„Ezt a szemléletet az összes részvényesünkkel és vásárlónkkal meg kívánjuk osztani, így együtt vághatunk neki a kihívásnak.” – fejti ki Akio Toyoda, a Toyota elnöke.

Szövőgépgyártó vállalatként való megalakulása óta a Toyotát mindig is erős társadalmi felelősségvállalás jellemezte. Hosszú létezése alatt a cég olyan innovatív, vezető autógyártóvá nőtte ki magát, amely a Prius hibrid húsz évvel ezelőtti, majd a Mirai hidrogén üzemanyagcellás modell közelmúltbéli bevezetésével tömegtermékké tette az elektromos járműveket. A Toyota úgy tekint az alternatív hajtásláncokra, az önvezető autókra, a mobilitás-szolgáltatási megoldásokra és a robottechnológiákra, mint olyan lehetőségekre, amelyek segítik az emberek helyváltoztatását, valamint a vállalat átalakítását.

Az olimpiai és paralimpiai játékok globális partnereként a Toyota elsődleges célja, hogy a sporton keresztül közreműködjön egy diszkriminációtól mentes társadalom megteremtésében, valamint hogy a mobilitás által hozzájáruljon a fenntartható társadalom létrejöttéhez. A folyamatos fejlődés és a mások megbecsülése a Toyota értékrendjében az elsők között szerepel, és ez a motívum sajátja az olimpiai játékoknak is, ahol az a cél, hogy az egész világ barátságban, szolidaritásban ünnepelje az emberi teljesítőképesség egyik legmagasabb szintű megnyilvánulását.

„A Toyota történetében mindig is az innováció és a szenvedély, valamint a határok folyamatos feszegetése volt az, ami lehetségessé tette a lehetetlent. Ma az autóipar láthatóan drámai változásokon megy át, és a Toyota most is eltökélt abban, hogy minél kiválóbb járműveket gyártson. Ugyanennyire fontos számunkra a mobilitási megoldások fejlesztése, hiszen ezek által élvezhetőbbé válhat az élet, és számunkra fontos, hogy száz éves vagy akár még nagyobb távlatokban gondolkodva is kivegyük a részünket egy jobb társadalom létrehozásából. Ahhoz, hogy mindez megtörténhessen, nem elégedhetünk meg a hagyományos járművekben rejlő lehetőségekkel, hanem olyan új mobilitási formákban kell gondolkodnunk, amelyek túljutnak a jelen akadályain, és megoldják a holnap problémáit. Ez az álom és a folyamatos fejlődés szelleme közös bennünk és az olimpikonokban, illetve paralimpikonokban, akik nap mint nap a saját teljesítőképességük határait feszegetik. Remélem, hogy az olimpiai és paralimpiai játékok lehetőséget teremtenek minden, a Toyotához kapcsolódó fél számára, hogy kihívják a lehetetlent, és szembeszálljanak saját korlátaikkal.” – teszi hozzá Akio Toyoda.

Az olimpiai játékok első számú mobilitási szponzoraként a Toyota mobilitás szolgáltatásokkal és logisztikai szakértelemmel is támogatja a játékokat. A „Mobilitást mindenkinek!” című első “Vágj bele a lehetetlenbe” film megható és torokszorítóan inspiráló példák mellett szállítmányozási megoldásokat, új generációs mobilitási lehetőségeket, valamint haladó technológiákat mutat be. A nem mindennapi rövidfilm az alábbi linken tekinthető meg: https://www.youtube.com/watch?v=Hd_xZmJd1W8

Ezen felül a “Vágj bele a lehetetlenbe” kampány változatos, célzott programokat kínál a munkatársak, kereskedők, illetve vásárlók számára. A vállalat további együttműködést tervez a Toyota Mobilitási Alapítvánnyal, amely a városi szállítmányozás által támasztott kihívások megoldására, valamint az emberek személyes mobilitásának kibővítésére jött létre.

A Toyota a projektet új honlappal is támogatja, melynek címe www.MobilityForAll.com. Az amerikai National Center for Accessible Media (NCAM) nyújtott támogatást az oldal kialakításához, amit szakaszokban tesznek elérhetővé, és úgy építették fel, hogy a különböző fogyatékkal élők is akadálytalanul élvezhessék a tartalmát. A kódolásnak és a testre szabott tulajdonságoknak köszönhetően a látás-, hallás-, vagy mozgássérültek, illetve a kognitív hiányosságokkal élők is (azaz tényleg mindenki) korlátozás nélkül használhatja a honlapot.

A „Vágj bele a lehetetlenbe” kampány bevezetése, valamint az olimpiai és paralimpiai játékokkal való partnerség létrejötte alkalmából a Toyota Athénban, az olimpiai szellem szülőhazájának fővárosában rendezte meg első Toyota Mobility elnevezésű találkozóját, a városban, amely a modern olimpiai játékoknak is először adott otthont. A rendezvény során a résztvevők élő beszélgetéseket láthattak Akio Toyodával, Didier Leroy-jal, a Toyota ügyvezető alelnökével, globális véleményvezérekkel, valamint olimpikonokkal és paralimpikonokkal. A találkozó fő témája a mobilitás volt, amit a beszélgetések mind a szociális és fizikai jóllét, mind a sport perspektívájából körüljártak, sőt a technológiai fejlesztések és kutatások szemszögéből is megvizsgáltak. A találkozóról az alábbi linken tekinthető meg videó: https://www.youtube.com/watch?v=LPwG2l2c16g