Tankkal terepen… Toyota Hilux menetpróba

2018.04.13.

3 perc

Tankkal terepen…

Szerző: Schiller Márk

Nemrég a méltán híres Toyota Hiluxot volt szerencsém élesben, terepen kipróbálni. Egy legendás ikonról van szó, hiszen több mint 50 éve létezik ez a modell, ráadásul 18 milliónál is több darabot értékesítettek belőle világszerte. Már sokszor szemeztem vele, de még sose volt lehetőségem kipróbálni. Hát megtettem (rendesen összekoszoltam), össze is szedem nektek gondolataimat.


Ha inkább vizuális típusok vagytok, akkor nézzétek meg a Schiller TV Tesztközelben #26 adását!

Mitől is gondolom tanknak?

Képeken vagy videón nem biztos, hogy visszaadja, de eszméletlenül robosztus a méretét illetően. Magas, hosszú és még az „állkapcsa” is széles. Erőt sugároz. Ennek egyébként megvan az előnye… Például városban a sávváltás nem okoz különösebb problémát, illetve terepen nyilván nem hátrány a bőséges hasmagasság. Belülről is nagyon szilárdnak érezhetjük a Hiluxot, egy biztonságos barlang gyakorlatilag. Az általam tesztelt Toyota terepjáró egyébként felszereltségi szintjét tekintve az Executive kategóriába esik és egy 2.4 literes, 150LE diesel motor hajtja. A karosszériáját még dögösebbé varázsolják a krómozott Invincible elemek, amiknek nem csak szépek, de hasznosak is a kasztni védelme szempontjából.

toyota hilux
oyota hilux

Vannak lánctalpai?

Nyilván nincsenek, bár nem nézne ki rosszul egy átalakított verzió. Ennek ellenére még a nem kifejezetten terepre szánt gumikkal is jól teljesít a sárban, mocsárban. Amikor teszteltem éppen olvadt a hó a Börzsönyben, úgyhogy annyira nem merészkedtem ezekkel a gumikkal a susnyás mélyére. Ahogy átkapcsoljuk a hajtást négykerékre érezhetően jobban simul rá a terepre, kezesbáránnyá válik, főleg kanyarokban. Nem kerültem olyan helyzetbe, amikor ki kellett volna próbálni a felezőt, de azért megtettem. Óriási nyomatékkal indítja meg az autót emelkedőn fölfelé. Lefelé pedig a lejtmenet asszisztensre bízhatjuk magunkat, ami kipörgés és csúszásmentesen hoz le minket a komolyabb falakról is  5km/h sebességgel, csak kormányoznunk kell. A differenciálzár használatára egyáltalán nem volt szükség. Úttalan utakon is kiválónak bizonyult. Átmegy mindenen. De tényleg…

toyota hilux
oyota hilux

Kinek jó egy ilyen autó?

Na ez az, ami nem feltétlen egyértelmű. Röviden és tömören megfogalmazva akárkinek jó választás lehet. Értékesítőink tapasztalatai alapján családoktól kezdve az erdészeten át mindenkinek hű és megbízható társa tud lenni a Hilux. Családoknak jellemzően a duplakabinos verzió a megfelelő választás, hiszen öten kényelmesen be lehet férni (mint a tesztalanyomba is) és a plató 1,5×1,5m még így is terhelhető akár egy tonnára vagy vontathatunk 3,2 tonnát is. A szimplakabinos verziónak hatalmas a platója (2,3×1,6m), faszállítástól kezdve sóder hordáson át mindenre jól használható, 3,5 tonna vontatására alkalmas. Természetesen mindehhez hozzá kell tenni, hogy a Hilux platója teljes mértékben saját igényeinkre szabható változatos gyári kiegészítőkkel, aminek köszönhetően végtelen módon variálható. Külön előny lehet sokak számára, hogy mivel haszongépjármű kategóriába esik a Toyota Hilux, ezért céges vásárlás esetén az ÁFA visszaigényelhető.

toyota hilux
oyota hilux