Kínai kormánydelegáció látogatta meg a ŠKODA AUTO gyárát és múzeumát Mladá Boleslavban

2017.09.25.

2 perc

Múlt hétfőn a ŠKODA AUTO vendége volt Miao Vej, Kína ipari és információtechnológiai minisztere. A ŠKODA szándéka, hogy erősítse pozícióját legfontosabb önálló piacán, Kínában, a márka „Stratégia 2025” programja keretében. A cseh autógyártó az elektromobilitást és a digitalizációt a cég központi fejlesztési területeiként jelölte meg, és folyamatosan korszerűsíti üzemét az Ipar 4.0, a „negyedik ipari forradalom” alapelveinek szellemében.

Kínai delegáció
Kínai delegáció


„Kína a ŠKODA legnagyobb önálló piaca, és cégünk sikerének egyik fontos pillére. Tavaly több mint 300 ezer járművet szállítottunk ki ottani vásárlóinknak” – mondja Bernhard Maier, a ŠKODA vezérigazgatója. „A Kínába szánt termékeinket a helyi vevőink igényeinek és kívánságainak megfelelően testre szabva szállítjuk. Már 2018-ban két olyan új modellt is bemutatunk, amelyeket kizárólag a kínai piacon árusítunk majd” – teszi hozzá.

A magas rangú delegáció látogatásának hátterében egy egyetértési nyilatkozat áll, amelyet Kína és Csehország írt alá 2015-ben, ebben mindkét ország kinyilvánította, hogy közös erővel támogatják az ipari fejlesztéseket, különösen az információtechnológia területén. Az egyezmény egy aktív párbeszéd alapja a két ország vezető vállalatai között. Miao Vejt a cseh és a kínai kormány több képviselője is elkísérte útján.

Csehországi tartózkodása során a kínai delegáció meglátogatta a ŠKODA főhadiszállását Mladá Boleslavban. A kormányzati képviselők emellett többet is megtudhattak a cég 122 éves történelméről a ŠKODA Múzeumban. Az autógyár példaértékűnek számít a Cseh Köztársaságban csúcstechnológiájú gyártási módszerei miatt, amelyek megfelelnek az Ipar 4.0 modell alapelveinek. A ŠKODA emellett az elektromobilitás és a digitalizáció terén is az innováció egyik motorja, amint azt a cég a „Stratégia 2025” programjában meghatározta.

A ŠKODA Kínával ápolt jó kapcsolatai nagy hagyományra tekintenek vissza: a gyártónak már egészen korán, 1936-ban öt márkakereskedése volt a távol-keleti országban. A cseh gyártó 2007-ben tért vissza a kínai piacra. A ŠKODA ekkor indította el az OCTAVIA gyártását a SAIC Volkswagennel együttműködésben. Az ország 2010 óta a ŠKODA önálló piaca. Az egymilliomodik járművet 2013-ban szállították le. 2016-ban a cég új éves eladási rekordot jegyzett, 317 ezer járművel. 2017 februárjában, alig tíz évvel azután, hogy belépett a kínai piacra, a ŠKODA a kétmilliomodik jármű kulcsait is átadta.

A következő években a ŠKODA tovább erősíti pozícióját Kínában. A vegyesvállalati partner SAIC Motor Corporation-nel közösen a márka több mint kétmilliárd eurót fektet be modellkínálata bővítésébe a következő öt évben.