A nagy medvével az osztrák Alpokban – Kodiaq menetpróba

2018.03.29.

3 perc

A nagy medvével az osztrák Alpokban – Kodiaq menetpróba

Szerző: Schiller Márk

Tavaly, amikor leforgattam a Schiller TV Tesztközelben adásának negyedik epizódját a Kodiaqal sajnos nem volt túl sok időm kipróbálni, promt tapasztalatokat osztottam meg. Most viszont épp ellenkező a helyzet. Négy napon keresztül vezettem (persze megszakításokkal..), több órán át utaztam benne. Fel is sorolom nektek tapasztalataimat.


Ha inkább vizuális típusok vagytok, akkor nézzétek meg a Schiller TV Tesztközelben Exklúzív #2 adását!

Autópályán csak úgy suhan

Délután vágtunk neki az Alpok meghódításának Budapestről. Szerencsére a dugó se volt túl nagy, úgyhogy nem kellett araszolni. Az M1-es óriási kátyúi nyilván kellemetlenek voltak kifelé még ezzel az autóval is, de sok más apróság még ezek közben is kényelmessé tette utunkat. Az általam tesztelt Kodiaqot egy 190LE TDI 2.0 motor hajtja és a Style felszereltségi szintbe tartozik, annak egy alaposan felextrázott változata. Legnagyobb meglepetésemre 7-8 l/100km volt az autó fogyasztása, ami nem semmi, ráadásul öten utaztunk jó sok csomaggal, mivel a szezon utolsó síelésére ugrottunk ki. A különböző vezetéstechnikai segédrendszerek is nagyon jól muzsikáltak, a vezetőülésben karmesternek éreztem magam. Laneassist, adaptív tempomat, keresztirányú forgalomfigyelő rendszer segítette a munkámat. Természetesen a szerpentineken se hagyott cserben, viszont friss hó nem nagyon akadt, hogy a 4×4 képességeit kipróbáljam, offroadozni se volt lehetőségem (talán majd egy külön tesztben…).

Keleti kényelem, nyugati nyugalom

Elöl és hátul is utaztam, hogy megtapasztaljam mi a helyzet a térkínálattal, illetve a csomagokat is én pakoltam be a Kodiaq gigászi bendőjébe (720 literes a csomagtartója!!!)… Az első két ülés gyakorlatilag két fotel, baromi kényelmesek, ülésfűtés és végtelen féle állíthatóság (deréktámasz is) tartozott hozzájuk. A hátsó üléssoron pedig még a középső ülés is kényelmes volt, vállban is el lehetett férni hárman. Bőven akadt lábtér, hiszen Gizi, a franciabulldogom nagyon élvezte az utazást (bár néha ölbe ugrott). A csomagtartón próbáltam kifogni. Hazafelé még húsvéti ajándékokat is vásároltam, hogy na majd most megtöltöm teljesen, de 5 főnyi + 1 kutyányi hosszú hétvégére való csomag  ellenére a csomagteret még mindig könnyedén le lehetett takarni.

A Simply Clever szerelmese lettem

Menet közben a vezetőülésben és az anyósülésen utazva nem győztem meglepődni, hogy mi minden található a Kodiaqban, ami kis apróságnak tűnik, de hatalmas komfortérzetet kölcsönöz. Indukciós telefontöltő, pohártartó egy kezes palack nyitáshoz, változtatható színű belső hangulatvilágítás és még számtalan más apróság. Amikor parkolásra került a sor az areaview és a tolatókamera végtelen állíthatósága kápráztatott el minket. Ennyi segítséggel már tényleg lehetetlen meghúzni vagy összetörni az autót, ráadásul az ajtókat még élvédővel is felszerelték, hogy nehogy egy fél négyzetmilliméter festék lepattanjon a karosszériáról (szerintem zseniális). Mielőtt elindultunk be akartam pakolni a szokásos téli jégkaparó szettemet, de nyilván elfelejtettem. Szerencsére Škoda Kodiaq kihúzott a slamasztikából, hiszen a tanksapka mellett a benne is ott lapul az „örökzöld” jégkaparó.

Száz szónak is egy a vége

A Kodiaq-ba nagyon nehéz belekötni. Ár-érték arányban az egyik legjobb óriás SUV a piacon. Ha valakinek megtetszik és gondolkozik a vásárlásán vagy bérlésén, akkor mindenképpen jöjjön be hozzánk a Škoda Schillerbe kipróbálni, hiszen nem csak egyfajta tesztautónk van szerencsére belőle.