Lexus LBX MORIZO RR
A Lexus a közelmúltban bemutatta az LBX MORIZO RR sorozatgyártásra szánt változatát, amely jelenleg csak a japán piacra készült. Ezt a modellt először a 2024 januárjában megrendezett Tokiói Autószalonon mutatták be. A japán vásárlók már most megrendelhetik az autót, és az első szállításokat augusztus végére tervezik. Az egyedi építésű, 100 darab különleges LBX MORIZO RR modellt „Bespoke Build” sorsolás útján lehet majd megvásárolni. A sorsolásra július 31-ig lehet jelentkezni a japán Lexus márkakereskedésekben.
Az új LBX MORIZO RR fejlesztését Akio Toyoda mesterpilóta, a versenyvilágban „Morizo” néven ismert versenyző, személyesen felügyelte, hogy a jellegzetes Lexus vezetési élményt és látványos formatervezést tudják biztosítani. A 1,6 literes, soros háromhengeres turbómotor (G16E-GTS) nagy teljesítményt és lenyűgöző nyomatékot kínál. Az autó alapvető jellemzőit finomhangolták, hogy a vezető és a jármű közötti kapcsolatot fokozzák, és új platformot fejlesztettek a közvetlenség és teljesítmény egyensúlyának eléréséhez.

A Schiller Autó Család kínálatában elérhető Lexus LBX továbbfejlesztett modelljének célja, hogy felejthetetlen vezetési élményt nyújtson, és új szintre emelje a Lexus márkát. Az LBX MORIZO RR első, alsó lengőkarjaihoz, a világon először alkalmazott REDS (Response-Enhancing Damping Structure) szerkezetet használtak, amely a különböző útfelületeken is biztosítja a magas szintű irányíthatóságot. A Lexus jellegzetes csendességére törekedve számos intézkedést hoztak, hogy a zajok és rezgések még sportos vezetés közben se legyenek zavaróak. Az autó olyan fejlett funkciókkal van felszerelve, mint a Direct Shift 8AT és a Lexus kínálatában először megjelenő, 6 sebességes iMT (Intelligens Kézi Sebességváltó), valamint az elektronikusan vezérelt, állandó összkerékhajtás.
Személyre Szabott Luxus és Stílusos Megjelenés
A dizájn célja az volt, hogy a luxust és az LBX méretkategóriáját meghaladó megjelenést egyszerre fejezze ki. Az autó „Premium Casual” formatervezési koncepciója ösztönzi az ügyfeleket, hogy lazán használják a mindennapokban. Az exkluzív első és hátsó lökhárítók, a 19 colos kovácsolt kerekek, a színes kerékjárati ívek és a színes lengőkarok hangsúlyozzák az alacsony súlypontot és a széles kiállást. A belső tér kialakítása sportosabb, a vezető és az autó közötti zökkenőmentes kapcsolatot elősegítve. A sportülések, alumínium pedálok és belső betétek a vezetési élmény fokozására szolgálnak.
A „Bespoke Build” lehetőséget nyújt az ügyfeleknek, hogy saját, egyedi járműveket alkossanak. Olyan különleges opciók, mint a Morizo jellegzetes sárga színű féknyergei, tovább növelik a személyre szabott élményt. A cél egy olyan alkalmi luxusjármű megalkotása volt, amelyet az ügyfelek szívesen vezetnek hétvégente – hasonlóan ahhoz, ahogy a kedvenc tornacipőjüket hordják.
A Lexus LBX MORIZO RR főbb jellemzői:
- Kiemelkedő vezetési élmény: A versenyzőkkel történő közös fejlesztés biztosítja az egyedülálló vezetési élményt.
- Speciális platform: Az új platform a sportos AWD-élmény érdekében a közvetlenség és teljesítmény egyensúlyát teremti meg.
- Vezetési pozíció: A vezető és az autó közötti zökkenőmentes egységre törekvő kialakítás.
- Innovatív technológia: A világon elsőként alkalmazott REDS (Response-Enhancing Damping Structure) az első, alsó lengőkaroknál.
- LEXUS csendesség: A zaj- és rezgéscsillapítást célzó intézkedések biztosítják az egyedülállóan csendes utasteret.
- Aerodinamikai teljesítmény: A menetdinamika és a formatervezés esztétikájának javítása érdekében maximalizálták az aerodinamikai hatékonyságot.
- Motorsport-ihlette teljesítmény: Az egyenletes gyorsulás és a sportos vezetés élménye.
- Turbómotor: Az 1,6 literes, turbófeltöltős motor a sportos vezetési teljesítmény határait feszegeti.
- Sebességváltók: Kétféle váltó közül lehet választani: a Direct Shift-8AT a teljesítmény maximalizálásához és a 6 sebességes iMT, amely a LEXUS kínálatában először jelenik meg.
- Állandó AWD: Az elektronikusan vezérelt összkerékhajtás biztonságos, magabiztos és sportos vezetést tesz lehetővé.
- Fékrendszer: A teljesítmény maximális kihasználását biztosító fejlett fékrendszer.
- Dizájn: A kompakt méret és a feltűnő kiállás egyensúlya, nagy teljesítménnyel megtámogatva.
- Aerodinamikai elemek: A különleges lökhárítók és hűtőrácsok dinamikus és nagyteljesítményű arculatot kölcsönöznek a járműnek.
- Hátsó kialakítás: Az egyszerű, könnyed dizájn alacsony tömegközéppontot és lendületes vezetési érzetet sugall a két kipufogóval.
- Sportos részletek: Az alumíniumbetétek minden pedálnál fokozzák a sportosságot.
- Sportülések: Speciálisan kialakított, integrált habszerkezetű első ülések, amelyek sportos, vezetés közben is stabil tartást biztosítanak.
- „Bespoke Build”: Az ügyfelek széles kínálatból állíthatják össze saját, egyedi járművüket. Például kiválaszthatják a belső színt, az ülésborításokat, az övek színét és a varrásokat.
- Exkluzív opciók: A jellegzetes Morizo sárga féknyergek is választhatók, hogy tovább fokozzák az egyediséget.

A Japán autóversenyzés úttörője és a Toyota innovációk mestere
„Ha az LBX HEV modellje olyan, mint egy tornacipő, akkor a MORIZO RR egy univerzális sportcipőhöz hasonlítható, amelyet bármikor és bárhol felvehet – sőt, még arra is képes, hogy tüskéket növesszen a talpára, ha készen áll a mozgásra. A vezetés örömét és a gyorsulás izgalmát az erőteljes motor és a Direct Shift-8AT révén érezheti. Ezeket igazán kellemes hangok egészítik ki. Az LBX MORIZO RR esetében a GR által kifejlesztett motorsport-alapú hajtáslánc továbbfejlesztésére összpontosítottunk, miközben biztosítottuk, hogy továbbra is átjárja a Lexus jellegzetes kifinomultsága. Az agilis fejlesztés és a kiterjedt tesztelés révén mind az autó, mind a létrehozásában részt vevő emberek jelentős fejlődésen mentek keresztül. Továbbra is elkötelezettek vagyunk az izgalommal és játékossággal teli Lexus járművek megalkotása iránt, amelyeket az olyan autórajongók, mint Morizo, igazán üdítőnek találnak.” – magyarázza Masahiro.
A japán autóversenyző, aki 2019-ben a Nürburgringi 24 órás versenyen is részt vett a TOYOTA GAZOO Racing A90 Suprájával, 2021 óta a Super Taikyu sorozatban versenyez, a ROOKIE Racing csapatában. A verseny során, a Morizo mellett egy hidrogénmotoros Corolla Sportot vezet.
Masahiro aktívan közreműködik a Toyota GR és a Lexus modellek vezetési élményének fejlesztésében. Részt vett az RZ „F SPORT Performance” különleges kiadású modelljének megalkotásában, majd az LBX fejlesztő pilótájaként is tevékenykedett. Célja, hogy olyan vezetési élményeket teremtsen, amelyek örömet okoznak az autórajongóknak.
Ismerd meg közelebbről legújabb Lexus LBX modellünket!
Lexus LBX modelloldal