A Lexus Shanghajban megtartotta a vadonatúj LM, a környezettudatos japán luxusautómárka „luxury mover” („luxus szállító”) zászlóshajójának világpremierjét, amely új piaci szegmenst, a sofőrös kisbuszok kategóriáját nyitja meg a kedvelt prémium márka előtt. A négyüléses és hétüléses kivitelben is elérhető Lexust a a teljes kikapcsolódásra és kényelemre tervezték. A négyüléses modell még magasabb szintre emeli a Lexus Omotenashi vendégszeretetet nagy, a repülők első osztályát idéző ülésekkel, amelyek teljesen vízszintesre dönthetőek.
A luxus funkciók közé tartozik a 48”, nagyfelbontású, szélesvásznú monitor, amelyet egyedi Egyedi Mark Levinson 3D Surround Sound referencia audiorendszer egészít ki, épp úgy, mint a hűtő és az utastér szórakoztatórendszerének kezelésére szolgáló okostelefon-stílusú vezérlő. A prémium Lexus klímamenedzser kibővített funkcionalitást kapott, amely magában foglalja az ülések pozíciójának, az utastér világításának és az ablakok árnyékolóinak szabályozását is – a személyre szabott beállításokat „egy érintésre” elérhetővé teszi. Európába az LM 350h érkezik majd, 2,5 literes öntöltő hibrid elektromos hajtáslánccal. A Lexus mérnökei a luxus kisbusz vezetőjére is gondoltak: a rendkívül merev GA-K platform és a Tazuna vezetőtér új szintre emeli a vezetési élményt.
Ahogy az „L” betű is mutatja, az LM a Lexus egyik zászlóshajója az LS szedán, az LC kupé és kabrió, valamint az Európai Unión kívüli kelet-európai piacokon elérhető LX SUV mellett.
KÜLSŐ FORMÁK: MÉLTÓSÁGTELJES ELEGANCIA
Az új LM a Lexus „Next Chapter” formanyelvét kapta meg, amelyet esetében a „méltóságteljes elegancia” témára éleztek ki. Az eredmény egyedi és tiszteletreméltó kiállás lett olyan arányokkal, amelyek megkönnyítik a használhatóságot és a manőverezhetőséget. Az autó teljes hossza 5130 mm, szélessége 1890 mm magassága pedig 1945 mm. A kiemelkedő szélesség, magasság és a 3000 milliméteres tengelytáv kulcsfontosságú a hátsó utasok helykínálatának maximalizálása szempontjából. A merész elülső kialakítás egy újfajta Lexus-identitást mutat be a jellegzetes orsó formájú hűtőrács „megtörésével”. Az orsóformát összenyomták, hogy egy nagy alsó hűtőrácsot hozzanak létre a motorháztető elülső éle alatti vékony nyílás alatt, amely összeköti a fényszórókat. Az LM gördülékeny vonalait elsötétített első és hátsó oszlopok hangsúlyozzák, míg a körben elhelyezett nagy üvegfelület nyitott érzést kelt. A könnyű hozzáférést a nagy oldalsó tolóajtók biztosítják. A keréktárcsák 17″ öntött vagy 19″ kovácsolt ötvözetből állhatnak, a színválaszték pedig az LM presztízsét tükrözi, beleértve a három mély fényű „sonic” árnyalatot.
EGY ELEKTRIFIKÁLT ÉS DINAMIKUS HAJTÁSLÁNC, AMELY KÉPES ÁTADNI A LEXUS DRIVING SIGNATURE FILOZÓFIÁT
A Lexusnál az LM tervezésekor arra törekedtek, hogy harmóniába hozzák a vezetési élményt és a menetkényelmet, amelyek között nem könnyű megtalálni az egyensúlyt. A Lexustól megszokott vezetési élmény biztosítása érdekében a Lexus mérnökei a GA-K platform minőségét, a karosszéria kiemelkedő merevségét, valamint a dinamizmust biztosító hajtás-, fék- és felfüggesztési technológiák előnyeit kamatoztatták, miközben megőrizték a menetkényelmet.
Hibrid hajtáslánc
Európában az LM modellt 350h jelöléssel kínálják majd a Lexus 2,5 literes öntöltő hibrid hajtásláncával. A vadonatúj NX 350h és RX 350h modellekben is megtalálható rendszer bizonyítottan csendes, kifinomult teljesítményt és fokozott hatékonyságot biztosít. A maximális teljesítmény 250 LE/184 kW, a csúcsnyomaték pedig 239 Nm. Alapfelszereltségként jár az E-Four elektronikus összkerékhajtási rendszer is, a hátsó kerekeket előnyben részesítő hajtásképlettel, hogy a jármű stabil kanyarviselkedést biztosítson, és hozzájáruljon a hátsó ülések kényelméhez. A rendszer az első/hátsó hajtónyomaték egyensúlyát 100:0 és 20:80 között képes beállítani, hogy biztonságos kezelhetőséget biztosítson kigyorsításkor vagy kanyarodáskor laza vagy csúszós felületen.
Kifinomult technológiák a dinamikus teljesítmény érdekében
Az utasok kényelme áll a vezetési, fékezési és menetdinamikai funkciók sorának középpontjában. Ezek közé tartozik a Lexus első Rear Seat Comfort vezetési üzemmódja, amely a felfüggesztést és a hajtás nyomatékelosztását módosítja, valamint elnyomja a vibrációkat, segítve a jármű stabilitását és az utasok kényelmét. Az Automatic Smart Stop (automatikus intelligens) fékvezérlés, a Pitch Control és az átdolgozott adaptív változó felfüggesztés (AVS) is segíti a kifinomult és kiegyensúlyozott utazást.
Átadja a Lexus Driving Signature filozófiát
Az LM modellt úgy tervezték, hogy biztosítsa az autentikus Lexus vezetési élményt, miközben a vezető természetesen tud kommunikálni az autóval, hűen a Lexus Driving Signature legfőbb jellemzőihez, a kényelemhez, az irányításhoz és a magabiztossághoz. Kialakításuknál fogva a kisbuszok magasak és magasan van a súlypontjuk, ami miatt menet közben érzékenyebbek az oldalszélre és az útfelület minőségére. A nagy ajtók és ablakok szintén hatással vannak a tehetetlenségi tényezőre és a kormányzás érzésére. Ezen hatások enyhítésére a Lexus átfogó fejlesztéseket hajtott végre az LM legfontosabb elemeit érintve. Ezek közé tartozik a GA-K globális platform használata, amelynek köszönhetően alacsonyabb súlypontot és nagyobb merevséget sikerült elérni a mérnököknek. Az új karosszéria merevségét extra hegesztéssel, ragasztóanyaggal és merevítéssel növelték a kulcsfontosságú területeken. Ugyanakkor a súlyt csökkentették az alumínium és vékony acéllemez külső panelek felhasználásával, különösen az autó súlypontjától legtávolabb lévő panelekkel, ami segít csökkenteni a karosszéria dőlését.
MŰSZAKI ADATOK
MÉRETEK | ÚJ LM (4 és 7 üléses) |
Teljes hosszúság (mm) | 5.130 |
Teljes szélesség (mm) | 1.890 |
Teljes magasság (mm) | 1.945 |
Tengelytávolság (mm) | 3.000 |
Első túlnyúlás (mm) | 1.015 |
Hátsó túlnyúlás (mm) | 1.110 |
Utastér hossza (mm) | 4 üléses: 2.735
7 üléses: 2.965 |
Utastér szélessége (mm) | 4 üléses: 1.590
7 üléses: 1.655 |
Utastér magassága (mm) | 1.365 |
HAJTÁSLÁNC (Európa) | LM 350h |
Hajtáslánc | 2,5 literes
soros 4 hengeres hibrid rendszer |
Motor hengerűrtartalma (cm3) | 2.487 |
Környezetvédelmi besorolás | Euro6d |
Max. teljesítmény (LE/kW) | 250/184,1 |
Max. nyomaték (Nm @ 1/perc fordulat) | 239 @ 4.300-4.500 |
Váltó | Hibrid transaxle |
Meghajtás | E-Four (Elektronikus AWD rendszer) |
Végsebesség (km/óra) | 190 |