A TOYOTA GAZOO Racing a közelmúltban, az egyesült államokbeli Kaliforniában mutatta be a megújult Toyota GR Corollát, amelyet az autóversenyzés során szerzett rengeteg tapasztalat alapján fejlesztettek tovább. A Toyota mérlegeli, hogy Észak-Amerikán kívül máshol is bevezesse a modellt. Az európai bemutatóról egyelőre nincs információ.
A Toyota Corolla története
A Toyota GR Corolla egy olyan modell, amelynek vezetési élményeit az autósport világában szerzett tapasztalatok finomították. Ezt a Toyota korábbi rally sikerei is bizonyítják, mint az 1973-ban világbajnoki címet szerző TE25 Corolla vagy az 1975-ös 1000 Lakes Rallyn győzedelmeskedő TE27 Corolla Levin. A modell évtizedek alatt különböző formákat öltött, hogy alkalmazkodjon a vásárlók folyamatosan változó igényeihez – legyen szó szedánról, kombiról, ferdehátúról, kupéról vagy SUV-ról. Ez az alkalmazkodóképesség tette a Corollát a világ legnagyobb darabszámban eladott autójává, több mint 55 millió példánnyal. Éveken át vezette az eladási listákat, míg végül a Toyota RAV4 átvette a trónját. Ennek ellenére, mégis a világ legnépszerűbb középkategóriás autója maradt. Fedezd fel a legújabb Toyota Corolla modelleket a Schiller Autó Családnál!
Toyota Corolla modelloldal
A GR Corolla 2022-es megjelenése mögött Akio Toyoda, alias Morizo, a Toyota elnökének azon törekvése állt, hogy „felélessze a Corolla sportautó géneit, és olyan modellt alkosson, amely lenyűgözi a Toyota rajongóit.” Az első generáció óta, az autósportban szerzett tapasztalatokat folyamatosan hasznosították a GR Corolla új változataiban. Különösen olyan versenyeken, mint a Super Taikyu Series, így javították a kanyarodási sebességet, a gyorsulást és a hűtést. A modell már elérhető az újonnan kifejlesztett, 8 sebességes GAZOO Racing Direct automata sebességváltóval is, amely szintén megtalálható a továbbfejlesztett GR Yarisban is. A jármű fejlesztésekor nemcsak hivatásos versenyzők, házon belüli tesztpilóták de még maga Morizo is rengeteg visszajelzést adott. Olyan rendkívüli energiát akartak adni a Toyota GR Corollának, amely magával ragadja a vezetőt, és még a mindennapi használat során is arra ösztönzi, hogy feszegesse a határokat.

Innovációk
Kanyarodási stabilitás fokozása
- Az új első és hátsó lengéscsillapítók beépített rugókkal rendelkeznek, amelyek javítják a Toyota GR Corolla stabilitását és növelik a belső kerék tapadását, így kanyarodáskor is jobb irányíthatóságot biztosítanak.
- A hátsó lengőkarok rögzítési pontját, amely hagyományosan a tengely forgáspontjának felel meg, magasabbra helyezték, hogy csökkentsék a gyorsítás közbeni hátrabillenést. Ezáltal az autó kevésbé billeg, ez javítja a kormányzás reakcióidejét és növeli a stabilitást a kanyarokban.
- A hátsó tekercsrugók és a stabilizátor rúd rugózási tulajdonságait is optimalizálták, hogy jobban támogassák a gördülési merevséget. Ennek eredményeképpen a hátsó gumiabroncsok jobb tapadást biztosítanak a kanyarokban, ami tovább növeli a GR Corolla irányíthatóságát.
Gyorsulási teljesítmény növelése
- A motor középsebességű motornyomatékát 30 Nm-rel növelték a korábbi modellekhez képest. Így a maximális nyomaték eléri a 400 Nm-t, amely kulcsfontosságú a kanyarokból való gyorsulás során.
- Az újonnan kifejlesztett 8 sebességes GAZOO Racing Direct automata váltóval felszerelt Toyota GR Corolla, a világ élvonalbeli váltási sebességét kívánja elérni. Ez a sebességváltó, amely az új GR Yarisban is megtalálható, a vezető szándékait figyelembe véve optimalizálja a váltási időzítést, figyelve a fékezést, a pedálműködtetést és a vezetési körülményeket. Ezáltal a vezető mentesül a váltások miatti aggodalmaktól. Így teljes mértékben a kormányzásra, valamint a pedálok működtetésére koncentrálhat, növelve a vezetési élményt.
Hűtés és aerodinamika javítása
- Az automata sebességváltóval felszerelt modellek alapfelszereltségként léghűtéses ATF (automata sebességváltó folyadék) hűtővel rendelkeznek, amely kiegészíti a vízhűtéses rendszert. Sportos vezetés esetén egy további segédhűtő is támogatja a motor hűtését.
- Az alsó hűtőrácsba integrált légbeömlő javítja az ATF hűtését, míg az első lökhárító oldalán lévő légkivezetők egyenletes légáramlást biztosítanak, ezáltal növelve a hűtési teljesítményt.
- A fékek hűtésének javítása érdekében az első féktárcsákra irányított légcsatornák csökkentik a fékek hőmérséklet-emelkedését, és ezzel biztosítják a stabil fékerőt.
- Az első lökhárító sarkain kialakított apró felületi egyenlőtlenségek célzott turbulenciát okoznak. Ezek csökkentik a légáramlatot, így a hűtési megoldások beépítése mellett, stabil menetet biztosítanak.
- Az oldalsó csatornák elősegítik a levegő egyenletes elvezetését, amely zavartalanul áramlik hátra az ATF-hűtőből, megőrizve a jármű oldalsó légáramának stabilitását.
Ismerd meg közelebbről a Toyota Schiller-nél!