2016-ban 50 éves volt a Toyota Corolla
Miközben Oroszország és az USA közt dúlt az űrverseny, és a Beatles rajongói izgatottan várták a következő slágert, a Toyota maga is történelmi jelentőségű lépésre készült 1966-ban: az új Corolla bemutatójára. A ma 50 éves Toyota Corolla a világ legnépszerűbb autójaként – több mint 40 millió eladott autóval – újabb hihetetlen mérföldkőhöz érkezik, hiszen a modellt éppen 50 éve gyártják megszakítás nélkül.

A Toyota Corolla története
A nevét a virágszirmok koszorújáról kapó Toyota Corollát arra fejlesztették ki, hogy kielégítse a hatvanas évek közepén rohamos tempóban fejlődő japán gazdaság közlekedési igényeit. Ekkoriban már egyre több ember akart saját járművel közlekedni. Így ki kellett dolgozni azokat irányelveket, amelyek még ma is érvényesek: folyamatos fejlődés a vásárlók igényeinek kielégítése érdekében, függetlenül attól, hogy a világ melyik táján élnek.

A sziromkorona születése: 1966-1970
Az autó tervezői Tatsuo Hasegawa vezetésével arra törekedtek, hogy a Toyota Corolla első pillantásra meghódítsa a nagyközönséget. A program alapvető célkitűzése az volt, hogy az autó ne csupán sportosnak tűnjön, hanem az is legyen.
Ez a forradalmian új modell többféle karosszériaváltozatban készült. Számos olyan technológiát kínált, amelyek a japán piacon addig ismeretlenek voltak: például MacPherson rugóstagos futóművet vagy négyfokozatú sebességváltót. A modellkínálatban a két- és négyajtós lépcsőshátú változat mellett két- és négyajtós kombi is szerepelt.

Vadonatúj Toyota Corolla: 1970-1974
Amikor az első modellgeneráció gyártása a végéhez ért, a mérnökök és a formatervezők izgalmas kihívással szembesültek, hiszen egy sikeres előd után kellett megalkotniuk a második generációt. Az új autó abban az évben készült el, amikor az egymilliomodik Toyota Corolla gazdára talált.
A lágyabb ívekkel és domborúbb felületekkel kialakított karosszéria a nagyobb méretű hátsó laprugóknak köszönhetően kényelmesebben rugózott, és jobban lehetett irányítani. Az elhíresült 2T-G motorral felszerelt 1972-es Levin modell a sportkocsi-rajongók kedvencévé vált.

Tisztább, markánsabb, új Toyota Corolla: 1974-1979
A szigorú károsanyag-kibocsátási előírások megjelenésével a harmadik generációs Toyota Corolla nehéz időkben született. A szigorodó jogszabályok miatt új motort és kipufogórendszert kellett tervezni az autóhoz. Ám ennek eredményeképpen a Toyota élen járt a katalizátorok fejlesztésében – amelyeket a mai napig is használ az autóipar.
E tisztább és takarékosabb Toyota Corolla nevéhez más modern technológiák is kötődnek – például a szélcsatornás tervezés –, így ez a modellgeneráció már láthatóan áramvonalasabb lett. Ráadásul az utastér kényelme és ergonómiája is olyan szintre fejlődött, hogy a Corolla egy sokkal drágább autó benyomását keltette.

A széllel kacérkodó Toyota Corolla: 1979-1983
Az újabb olajválság ellenére is úgy tűnt, hogy a japán gazdaság erősödik, s a Toyota Corolla negyedik generációja ebben az optimista hangulatban lépett porondra. Mivel az aerodinamika ekkoriban már fontos szempont volt, az új Toyota Corolla több mint 400 órát töltött a szélcsatornában.
A modell egyre népesebb rajongótábora nem fogadott volna el egy radikális formavilágot. Ezért a Toyota Corolla éles vonalai szinte észrevétlenül lekerekedtek. A tekercsrugós futómű érezhetően javította az autó rugózását és menetstabilitását, s a piaci elvárásoknak és a környezetvédelmi követelményeknek megfelelően megjelent a kínálatban egy új 1,8 literes dízelmotor is.

Számítógéppel tervezett Toyota Corolla: 1983-1987
Az ötödik modellgeneráció fejlesztőcsapatának vezetője, Fumio Agetsuma a lehető leginnovatívabb autót tervezte meg, mondván: ugyanolyan lélegzetelállító járművet szeretne alkotni, mint amilyen az első Toyota Corolla volt. Az új modell volt az első, amelynek megtervezéséhez már számítógépet is használtak. Ezzel időt és fáradságot takarítottak meg a motor és a karosszéria kialakítása során.
A lejtős motorházú, ék alakú autó már elsőkerékhajtással is megrendelhető volt, s ez az új technológia érdekes kihívás elé állította a mérnököket.

Kiemelkedő minőségű Corolla: 1987-1991
A hatodik generációs Toyota Corolla fejlesztőinek jelszava a ‘minőség’ volt – mind az autó, mind pedig a vezetési élmény tekintetében. A mérnökök olyan járművet akartak tervezni, ami nem csupán kielégíti, hanem kiváló minőségével magasan túlszárnyalja a vásárlók igényeit.
Több mint 100 alkatrészgyártó beszállítójával közösen a Toyota mintegy 2000 módosítást hajtott végre a Corollán, a zajszint csökkentésétől kezdve a puhább tapintású utastéri anyagokig minden szempontból tökéletesítve az autót. Hosszú időn át ezt a modellt tartották a legjobb minőségű Corollának.

Kiemelkedő minőségű Toyota Corolla: 1987-1991
A hatodik generációs Corolla fejlesztőinek jelszava a ‘minőség’ volt – mind az autó, mind pedig a vezetési élmény tekintetében. A mérnökök olyan járművet akartak tervezni, ami nem csupán kielégíti, hanem kiváló minőségével magasan túlszárnyalja a vásárlók igényeit.
Több mint 100 alkatrészgyártó beszállítójával közösen a Toyota mintegy 2000 módosítást hajtott végre a Corollán, a zajszint csökkentésétől kezdve a puhább tapintású utastéri anyagokig minden szempontból tökéletesítve az autót. Hosszú időn át ezt a modellt tartották a legjobb minőségű Corollának.

A ‘number one’ Toyota Corolla: 1995-2000
Ekkoriban kerültek előtérbe a környezetvédelmi és a gazdaságossági szempontok, és ezt a nyolcadik generációs Toyota Corolla fejlesztői sem hagyhatták figyelmen kívül. Japán gazdasága lassulóban volt, és a fejlesztő csapat a vásárlók elvárásaihoz formálta az új modellt. Azokéhoz, akik szerettek volna kevesebb terhet róni környezetükre, és azokéhoz is, akik takarékosabb és olcsóbban fenntartható autót kerestek.
És ez sikerült is, hiszen egy gazdaságosan működő, biztonságos, csendes és kiváló minőségű autót alkottak, amely Japán legkelendőbb modelljévé vált, és összesen több mint 22 milliós értékesítési darabszámával világszerte is rendkívül sikeresnek bizonyult.

21. századi Toyota Corolla: 2000-2006
Az immár Európában tervezett kilencedik generációs Toyota Corolla feladata az volt, hogy szakítson a múlttal, és kijelölje a 21. századra érvényes irányokat.
A tiszta lappal tervezett, egyszerűen használható, megbízható autó egyik ismertetőjegye a belső tér minősége volt; a műszerfalat csúcstechnikájú Optitron kijelző uralta, és a modell hibátlan kidolgozása és kimagasló kényelme csak a magasabb kategóriájú autókhoz volt hasonlítható.

Valóban globális Toyota Corolla: 2006-2013
A Corolla 40. születésnapja remek mérföldkőként szolgált egy új formatervezési stílus bevezetéséhez. Az autó tizedik generációját fejlesztő csapat vezetője, Soichiro Okudaira egy újszerű, minden szempontból világszínvonalú Corolla megalkotását tűzte ki célul.
Az autó menetdinamikája Európa legjobbjai közé tartozott, ugyanakkor könnyű kezelhetősége és térkínálata az észak-amerikai vásárlók számára is vonzó volt. A fejlesztés során a mérnökök tartották magukat az ‘ötperces szabályhoz’, ami szerint a vásárlóknak már az első út alkalmával öt percen belül meg kell érezniük az új modell minőségét.

Egyre jobb és jobb: 2013-tól napjainkig
2013-ban jelent meg a piacokon a Toyota Corolla tizenegyedik generációja, méghozzá hatásos belépővel. Az önbizalomtól duzzadó, elegáns és minőségi modell büszkén viselte a ‘világelső’ címet. Új, dinamikus külső formavilágával, prémium kidolgozású belső terével – benne az új Toyota Touch 2® multimédia rendszerrel – és számos biztonsági rendszerével az új modell kétségtelenül az eddigi legmodernebb Corolla.

Az 2016-ban 50 éves Toyota Corolla meghódítja a világot
Az 50 éves Toyota Corolla nagy hatást gyakorolt a világra: a modellt akkoriban a világ 15 Toyota-üzemében gyártották, több mint 150 országban és régióban forgalmazták, és ez a modell tette ki a Toyota 80 éves történelme során értékesített összes autó egyötödét.