az-uj-skoda-octavia-rs

Berúgja az ajtót: Tesztközelben az új Škoda Octavia RS!

2020.11.27.

4 perc


Vagány, lendületes és jókedvű játszótárs, aki 245 lóerővel szakít ki a hétköznapok szürkeségéből – a Schiller TV-n bemutatkozott a sportos Škodák új modellje.


Jobb dolog nem is történhetne velünk a szürke, téli időjárásban mint megismerkedni ezzel a vagány, fürge sportkocsival: Schiller Márk egy többszörös Octavia RS tulajdonossal indult neki a vadonatúj, kívül-belül megújult, életteli Škoda Octavia RS tesztelésének.

Figyelmet kér magának. Fotó: Autonavigátor
Figyelmet kér magának. Fotó: Autonavigátor

 

Méretek:

Szélesség: 2003 mm 

Magasság: 1829 mm

Hossz: 4689 mm hosszú

 

A Škoda Octavia RS, azaz az Octavia sportváltozata kategóriájában az illedelmesek közé számít – 6,7 mp alatt éri el a 100 km/h-t – mégis egyértelműen az a típus, ami vadóc lendületével, vagányságával és karizmájával kiszakít a mindennapokból. Külseje alkalmazkodik a benne tomboló erőhöz: magabiztos és tettrekész formák jellemzik, ami az új modell részletgazdag, külső-belső frissítéseinél egyaránt visszaköszön. A 2001 óta a piacon lévő Škoda Octavia RS más márkák sportváltozataihoz hasonlóan a ralik világából érkezett az országutakra, de ereje jól kihasználható a hétköznapokban is, anélkül, hogy indokolatlanul túlzásokba esne.

 

Nemcsak a logó változott meg. Fotó: Autónavigátor
Nemcsak a logó változott meg. Fotó: Autónavigátor

Külső – vagány bestia, aki figyelmet követel magának!

Nemcsak az autó hátulján lévő, piros RS betűk árulják el már első pillantásra, hogy nem egy átlagos Octaviával állunk szemben. A tükrökön, hűtőrácson, lökhárítón megjelenő fekete elemek szinte öltöztetik a modellt, a széles, egyedi felnik mögött kivillanó piros féknyergek pedig lendületet sugároznak, felhívva a figyelmet a belül lapuló 245 lóerőre. Meglepően vagány a metálfekete hátsó légterelő és Škoda felirat. A szintén hátul elhelyezett, hosszú piros prizma és a dupla kipufogó pedig jelzik: az Octavia RS figyelmet követel magának, és meg is kapja azt. Az új, adaptív LED fényszórók és a ledes ködlámpasorok az első lökhárítóban már az alapfelszereltséghez is járnak.

Belső – milyen hangulatban van kedved vezetni?

A beltér még a külsőnél is markánsabb változásokat mutat, hiszen teljesen megújult. Az ülések piros varrását, a műszerfalak műbőr borítását jól kiegészíti a választható hangulatfény, a kényelmes, combtámaszos ülések és a tágas térkínálat. A korábbi modellhez hasonlóan lyuggatott bőrrel bevont, masszív, jó fogású, fűthető sportkormány új gombokat kapott,  a sebességet pedig különleges, 7 sebességes duplakuplungos DSG automata váltó  szabályozza. Meglepő, de az új Octavia RS-be még hanggerenerátor is került – amit ki is kapcsolhatsz, ha szeretnéd, de van, aki kifejezetten ezért keresi az RS-ek társaságát.

Szintlépés a konnektivitásban. Fotó: Autónavigátor
Szintlépés a konnektivitásban. Fotó: Autónavigátor

Infotainment rendszer – szintlépés a konnektivitásban

Vezetés közben head-up display vetíti elénk az adatokat, de az autóban egy 12,3 valamint egy 10 colos digitális, multimédia kijelző is gondoskodik arról, hogy a menetadatok mellett a pillanatnyi teljesítményt, a nyomatékot, valamint a víz-, olaj- és váltóolaj-hőmérséklet kijelzést is nyomon kövessük. A konnektivitás új szintre lépett az Octavia RS-ben, amit a fentieken túl mi sem bizonyít jobban, mint hogy vezeték nélküli Apple Carplay, és vezetéknélküli töltő is került bele.

 

Ne feledd: ha elakadnál a Škoda infotainment rendszerek útvesztőjében, csak nézd meg kifejezetten erre a célra készült kisokosunkat

 

Vezetésbiztonság – erő és bizalom 

Bár a hajtáslánc érezhetően egyben van és a turbómotor is erősen húz, az Octavia RS tisztában van vele, hogy a közutakon, és nem a versenypályán fut. Gyors és stabil: bármikor pillanatok alatt előre repít a forgalomban,  de közben nem felejtették ki belőle a manapság roppant praktikus vezetéstámogatókat sem, mint  pl. a Travel Assist csomagban lévő adaptív tempomat, vagy az araszoló, sávtartó, vészfékező asszisztensek és a holttérfigyelő rendszer. Sőt: az autó még arra is felhívja a figyelmed, ha kávészünetre van szükséged menet közben. Az új modellben a lengéscsillapítók munkáját is beállíthatjuk. 

Összbenyomások – ismét nagyot lépett a Škoda

Az Octavia RS tehát nem szűnt meg tekintélyesnek lenni: a friss változat mögött is jól érezhető, alaposan felépített koncepció, design, műszaki háttér és technika van. Az új modell kényelmes, megbízható, vagány, fürge és sportos. Erős és praktikus egyszerre, amit vezetni maga a nagybetűs élmény!

Ismerkedj meg te is Tesztközelből az új modellel:

Fotók: Autonavigator.hu

Kapcsolódó tartalom