Két új modell, a Škoda Superb és a Škoda Kodiaq is 5 csillagos NCAP besorolást ért el

2024.07.12.

4 perc

  • A Škoda legújabb modelljei folytatják a márka ötcsillagos értékeléseinek sorát. Ismerd meg közelebbről a Škoda Superb és Škoda Kodiaq modelleket a Schiller Autó Családnál.
  • A Škoda Kodiaq esetében a felnőtt utasok védelme 89%-ot, a gyermek utasokés 83%-ot kapott.
  • A Škoda Superb a felnőtt utasok esetében 93%-ot, míg a gyerekek esetében 87%-ot ért el. Ezzel a második legbiztonságosabb autó lett az Euro NCAP 2024-es rangsorában.
  • Mladá Boleslav, 2024. július 10. – A Škoda Kodiaq és a Superb vadonatúj modelljei a legjobb értékeléseket kapták: mindkét modell a maximális öt csillagot érte el az Euro NCAP független törésbiztonsági referenciatesztjén. A Škoda Kodiaq a maximális pontszám 84%-át, míg a Škoda Superb a maximális pontszám 87%-át érte el. Ezzel az eredménnyel folytatódik az autógyártó legjobb minősítések begyűjtésének sorozata. A Škoda 2008 óta minden új modellje ötcsillagos minősítést ért el, még a 2023-ban bevezetett szigorúbb kritériumok mellett is.

 

Öt csillagos értékelés a felnőtt és gyermek utasok védelmére

A független Európai Új Autó Értékelési Program (Euro NCAP) által meghatározott szigorúbb, 2023-as kritériumai alapján, a Škoda Auto által fejlesztett új Škoda Superb új Škoda Kodiaq is ötcsillagos minősítést kapott. Az új Kodiaq a maximális pontszám 84%-át érte el; a felnőtt utasok védelme esetében 89%-ot, a gyermekekében pedig 83%-ot. A veszélyeztetett úthasználók védelmére 82%-ot, a biztonsági asszisztens rendszerekre pedig 78%-ot kapott. A Škoda Superb az összes pontszám 87%-át érte el; 93%-ot a felnőtt utasok, 87%-ot a gyermek utasok védelme esetében. Ezenkívül, 82%-ot kapott a veszélyeztetett úthasználók esetében és 80%-ot a biztonsági asszisztens rendszerekre. Ezzel a minősítéssel, a Schiller Autó Családnál is elérhető és tesztelhető Škoda Superb lett a második legbiztonságosabb autó az Euro NCAP 2024-es rangsorában.

Škoda új Kodiaq modelloldal

 

Magas szintű passzív biztonság a Škoda Superb és Škoda Kodiaq modellekben

Mindkét modell karosszériáját a legújabb szabványok szerint tervezték, illetve magas hőfokon munkált, nagy szilárdságú acélból készült elemeket tartalmaznak. Ezeket az acél elemeket elsősorban az A- és B-oszlopoknál, a tűzfalnál és a középkonzolnál alkalmazzák. Baleset esetén, az autók utasait nemcsak a merev karosszéria és a nagyméretű gyűrődési zónák védik. A Škoda Superb esetében akár tíz, az új Škoda Kodiaq esetében pedig kilenc légzsák szolgálja az utasok biztonságát.

Škoda Superb modelloldal

 

A Skoda Superb 5 csillagos NCAP értékelést kapott.
A Skoda Superb 5 csillagos NCAP értékelést kapott.

Az átfogó segédrendszerek javítják a biztonságot

Mindkét modellben számos korszerű asszisztensrendszer figyelmezteti a vezetőt a lehetséges ütközésekre, és aktívan segít megelőzni azokat, vagy legalábbis minimalizálni a következményeket. Ezek közé tartozik a Front Assist, amely vészfékez, ha gyalogos vagy kerékpáros keresztezné utunkat. A Side Assist, amely magában foglalja a holttérfigyelő rendszert. Továbbá, ide tartozik még az ütközéselkerülő asszisztens, a kanyarodási asszisztens, az elágazás asszisztens és a kiállási asszisztens.

A Travel Assist aktívan támogatja a vezetőt a jármű irányításában, illetve az adaptív sebességtartó automatika (ACC) mellett, magában foglalja az adaptív sávtartó asszisztenst, a közlekedési torlódás asszisztenst és a vészhelyzeti asszisztenst is. Az új figyelem és álmosság asszisztens figyeli a vezető viselkedését, felméri a vezető lehetséges fáradtsági szintjét, és szükség esetén vizuális, valamit akusztikus figyelmeztetéseket küld a sofőr részére. Ismerd meg a Škoda összes fejlett biztonsági rendszerét a Schiller Autó Családnál, ahol szakértőink minden felmerülő kérdésére válaszolnak.

 

Euro NCAP értékelések 1997 óta

Az 1997-ben alapított Euro NCAP, amelynek székhelye a belgiumi Leuvenben található, nyolc európai ország közlekedési minisztériumainak, autóklubjainak, biztosítási szövetségeinek és kutatóintézeteinek együttműködéséből áll. A program keretében törésteszteket végeznek a aktuális járműmodelleken, értékelve azok aktív és passzív biztonsági jellemzőit, valamint mentési és helyreállítási képességeit. 2020 óta a kritériumokat háromévente felülvizsgálják, és kiterjesztik a tercier biztonsági szempontokra, például a segélyhívó funkcióra és a járműkárokkal kapcsolatos információk terjesztésére, az integrált mentési műveletek érdekében.

Kapcsolódó tartalom