schiller-tv

3 év, egymilliós nézettség, 100+ videó: Te szoktad nézni a Schiller TV-t?

2020.05.05.

6 perc

3 év, egymilliós nézettség, 100+ video: Te szoktad nézni a Schiller TV-t?

Interjú Schiller Márkkal, a Schiller TV és a Tesztközelben megálmodójával és műsorvezetőjével


A 3 évvel ezelőtt, 2017. március 15-én indult Schiller TV azért jött létre, hogy emberközeli, érdekes, értékes és hasznos tartalmakat készítsen az általunk forgalmazott modellek iránt érdeklődő laikusoknak és esetlegesen az autóimádóknak. A csatorna 2020 február végére átlépte az egymilliós nézettséget: jelenleg több, mint 3200 feliratkozó válogathat a 100+ videó és a kéthetente frissülő, új tartalmak között. A kerek évforduló kapcsán úgy gondoltuk, eljött az összegzés ideje!

Schiller Márk, a Schiller Autó Család marketingvezetője és harmadik generációs tulajdonosa nemcsak vezeti a Tesztközelben adásokat, hanem tőle indult a Schiller TV ötlete és megvalósítása is. Rendhagyó módon ezúttal interjú formájában válaszolt a kérdésekre.

A Schiller TV egyedinek számít a magyar autókereskedések között, színvonala pedig az autós újságokéval vetekszik. Mikor és hogyan jött az ötlet, hogy a cégcsoportnak saját “TV csatornája” legyen?

Egyrészt szerettünk volna lépést tartani az egyre népszerűbb online videós trenddel és tartalmakkal, másrészt a személyes ambíciómat is beletettem az ötletbe: középiskolás korom óta foglalkozom videózással és amatőr szinten vágok is. Régi tervem volt, hogy összehozom a hobbim a munkámmal és így egy új arcát is megmutatom a cégcsoportnak. Végül 2017-ben indultunk el, akkor, amikor még nem is nagyon léteztek csak Youtube-ra szánt autós tesztek – autodidakta módon fejlődtünk, hiszen eleinte hetente rukkoltunk elő egy-egy új anyaggal. Viszont az első forgatás, aminek a végeredménye egy 3-4 perces anyag lett, még 8 órát vett igénybe!

A videókban a kezdetek óta szerepelsz, ez tudatos döntés?

Igen, bár nem azért alakult így, mert az exhibicionizmusomat akarom így kiélni. A Schiller Autó Családnál, ahol generációk óta szó szerint a nevünket és arcunkat adjuk a céghez, mindig is fontos volt, hogy személyesen jelen legyünk, és mi magunk beszéljünk arról, amit képviselünk és árulunk: az autókról. Nálunk sosem volt és nem is lesz a cégnek külsős arca, nem dolgozunk influenszerekkel, hiszen azt szeretnénk, hogy vevőink saját magunk miatt ítéljenek meg minket. Ezért kerültem én a videókba, de emellett folyamatosan törekszünk rá, hogy kollégáink közül azok, akik egy-egy márka, vagy terület szakértői – és van is kedvük szerepelni – szintén megmutathassák magukat az adásokban.

Említetted, hogy az első videót 8 óra alatt vettétek fel. Ma mennyi időt vesznek igénybe a felvételek?

Általában reggel 7 körül kezdünk, és délre már végezni szoktunk. Igyekszünk elcsípni a napfelkeltét, amikor jók a fények és kerülni a dugókat. Persze veszünk fel vágóképeket és az utómunka is hátra van, emellett nekem is fel kell készülnöm az adott modellből és témából. Mindent összevetve egy videó teljes elkészítése 2-3 napot vesz igénybe, de a felvételek szerencsére már nem tartanak egy egész napig.

Mekkora jelenleg a videós stáb, és mekkora volt a létszám a kezdet kezdetén?

Az elején Ádám barátom segítségével ketten forgattunk, sőt, olyan is előfordult, hogy teljesen egyedül vittem végig egy forgatást (most a Covid-19 miatt szintén ez állt elő, ami kissé nosztalgikus élmény). Aztán szerencsére felállt egy fix stáb, Endrődi Máté és Haszonits Zoli kollégáimmal együtt dolgozunk, elkötelezett kis csapat vagyunk, és ez szerintem a végeredményeken is meglátszik.

Az eső sem állíthat meg minket!
Az eső sem állíthat meg minket!

Melyik videón látszik meg a leginkább? Avagy: mi volt a kedvencetek?

Azokat a videókat szerettük, amik eltérnek a megszokottól, és erre tudatosan törekszünk is. A koncepció része volt korábban, hogy mindig más, az autóhoz illő helyszínen forgatunk, amik megtalálásában egy idő után sok ismerős is segített. Így kerültünk például egy folyami holtágra a Toyota Land Cruiserrel, de forgattunk kőbányában, hóban, fagyban, kánikulában. Személyes kedvenceim mindig azok a tesztek, ahol nekem is ki kellett lépnem a komfortzónámból: például a Dacia Duster offroad tesztje, a Toyota GT86 driftelése, vagy amikor elakadtam a Toyota Hilux-al forgatás előtti napon a terepszemlén a megfelelő abroncsok hiánya miatt – bár ez inkább utólag visszatekintve szép emlék, hiszen akkor szó szerint ki kellett ásnom az autót a sárból (ásó híján kézzel), és órák alatt újra forgatható állapotba kellett varázsolnom egy gőzborotva segítségével.

Jean-Claude Schiller
Jean-Claude Schiller

Ez volt a legszélsőségesebb eset, amit meg kellett oldanod?

Tulajdonképpen igen, bár előfordult olyan is, hogy befagyott a kamera objektíve a forgatáson, annyira hideg volt.

Mik a legsikeresebb, legnézettebb videók?

Az első Dacia tesztem, a Duster-é komoly érdeklődést generált nagyon hamar, a Skoda Scala tesztet is sokan megnézték, a Toyota Rav4 hibridről készült anyag pedig mai napig az egyik legnépszerűbb csatornánkon.
Vannak olyan videók is, amik más miatt számítanak kedvencnek, ilyen például a hagyományosan decemberben sorra kerülő évzáró bakiparádé.

Mostanában egyre gyakoribb, hogy különleges helyszínek helyett nagyobb fókuszt kapnak azok a tesztelők, akik általában az utca emberei közül kerülnek ki. Miért választottátok ezt az új irányt a tesztekhez?

Azt szeretnénk, hogy olyanok próbálják ki az autókat a videókban, akik nem szakemberek, viszont ismerik már valamennyire az adott márkát és modellt. Tőlük válik a videó igazán életszagúvá, és a nézők is biztosak lehetnek abban, hogy ezek az emberek nem hallgatnak el semmit, nincs cenzúra: például a legutóbbi Toyota C-HR videóban is elhangzott, hogy a tesztelőnek alapvetően jobban tetszett az előző modell. Bár a videó felépítése mindig fix, a kérdéseket nem beszéljük meg előre.

Frissítés a forgatási szünetben
Frissítés a forgatási szünetben

Mik a jövőbeni céljai a Schiller TV-nek?

Már most is nagyon büszke vagyok rá, hogy három év alatt egymilliós nézettséget sikerült generálnunk, és hogy a nézők egyenesen várják az emberközeli, értékes, érdekes és hasznos tartalmakat. Az is remek, hogy a nézők visszajelzése alapján alakítjuk a műsort, úgy tűnik előnyünkre változunk, fejlődünk. Szeretném, ha ez a jövőben is így maradna, és a többi üzletágat – például a rent-a-car flottát – is be tudnánk vonni a munkába.

Végül, tekintsétek meg a Schiller TV introját!