Schiller blog

Toyota Proace Van – Ez ütni fog

2016.04.08.

3 perc

Háromszemélyes, 4,6 köbméteres befogadóképességű kisáruszállító, ami akkora helyen megfordul, mint egy átlagos szedán, és nem is hosszabb annál: ez a Toyota Proace-család legkisebb tagja, ami ilyen jellemzőkkel nagy szeletet hasíthat ki a városi áruterítő gépkocsik piacán.

Toyota Proace Van bepakolás
Toyota Proace Van bepakolás


Az idei személyautó újdonságait már bemutatta a Toyota, most a furgonokon a sor. A kétféle felszereltség, háromféle karosszériahossz, kétféle tengelytáv által jellemzett Toyota Proace Van család világpremierje április végén a Birminghami Haszongépjármű Kiállításon lesz. A 2,2 méter széles, és 1,9 méter magas Toyota Proace három különféle hosszú modellje Compact, Medium és Long néven érkezik a piacra. Ezek közül a Compact egy különleges ajánlat a szegmensben. Mindössze 4,6 méteres hosszával a 2,9 méteres tengelytávú modellváltozat a közepes méretű haszonjármű kategória legrövidebb képviselője, amelynek szállítókapacitása ugyanakkor megegyezik „kompakt plusz” (CDV) méretű haszonjárművekével.

Toyota Proace Van kipakolás
Toyota Proace Van kipakolás

A városi áruterítő- és csomagfutár szolgáltatók biztosan örömmel veszik, hogy a zárt, félig üvegezett illetve körablakos áruszállító kivitelben rendelhető modell háromszemélyes első üléspadot kínál, raktere 2,1 méter hosszú, 1,6 méter széles, raktérkapacitása pedig 4,6 köbméter. A befogadóképesség azonban 5,1 köbméterre is növelhető a Toyota új Smart Cargo rendszerének köszönhetően. Ez a rendszer azt jelenti, ha hosszú tárgyakat akarunk szállítani, egyszerűen kinyitjuk a vezetőfülke és a raktér közti válaszfalat, felemeljük a jobb oldali üléspárt, és máris 3,3 méteresre nőtt a raktér hossza. Ezzel a befogadóképességgel, valamint a mindössze 11,3 méteres fordulókörével a háromszemélyes kishaszonjármű várhatóan nagy jövő előtt áll a piacon.

Toyota Proace Van
Toyota Proace Van

A következő méretosztály, a Medium kivitel hossza 4,9, tengelytávja 3,2 méter. A Smart Cargo rendszerrel a teljes raktérhossz 2,5-ről 3,7 méterre növelhető, a maximális szállítókapacitás pedig 5,3-ról 5,8 köbméterre bővül. A legnagyobb, a Long változat – ami kilenc személyes kisbuszként is rendelhető lesz – alapjaiban nem különbözik a Mediumtól, hiszen tengelytávja szintén 3,2 méter, ám a nagyobb áruszállító kapacitás érdekében megnövelték a hátsó túlnyúlását, így a jármű teljes hossza eléri az 5,3 métert. A modell raktere 2,8 méter hosszú, a teljes raktérkapacitás 6,1 köbméter. A Smart Cargo rendszerrel viszont a teljes raktérhossz 4 méterre növelhető, így a maximális szállítókapacitás eléri a 6,6 köbmétert.

Toyota Proace Van belsőtér
Toyota Proace Van belsőtér

Az elektromosan mozgatható változatban is rendelhető bal- és jobb oldali tolóajtókkal, valamint 180 fokban két oldalra nyitható hátsó ajtókkal felszerelt Toyota Proace tervezői arra is gondoltak, hogy a Medium és Long oldalajtóinak szélességét annyira megnöveljék, hogy oldalról is beférjen egy Euro-raklap. A kocsi hajtásáról egy 95 és egy 115 lóerős, 1,6 literes, valamint egy 2.0 literes dízelmotor gondoskodik 122 és 150 lóerővel. A hagyományosan elnyűhetetlen Toyota dízelmotorok átlagfogyasztása a Start & Stop rendszer révén a gyári adatok szerint 5,3 és 5,5 liter között van a gyári adatok szerint.

Kapcsolódó tartalom