uj-toyota-yaris

Új Toyota Yaris: a modell 21 éves pályafutása alatt mára igazi 21. századi autó lett

2020.08.10.

3 perc

Exkluzív bemutatón ismerhettük meg a vadonatúj Toyota Yarist – ezúttal is Tesztközelből!


 

Megérkezett az 1999 óta létező Toyota Yaris negyedik, új generációs hibrid rendszerrel felszerelt szemet gyönyörködtető modellje, amit Schiller Márk a márka mellett évek óta elkötelezett gyakorló sofőrrel, Anda Tibor grafikussal tesztelt – ezúttal csak a szalonban, egy exkluzív bemutató keretében.

A legendás japán kisautó új modellje a Yaris RoadShow keretében került Tesztközelbe, hogy kiderüljön, milyen újításokat kapott az új generációs hibrid rendszeren, az extravagáns külsőn, és a divatos kialakításon túl. 

 

Igazi vadóc lett az új Yaris
Igazi vadóc lett az új Yaris

Az első benyomás

Már első ránézésre szemet szúr a szinte agresszív, vagány, megújult formavilág. A dögös, erőt sugárzó külsőt LED fényszórók és ívelt motorháztető teszik teljessé. A megváltozott arányok, a nagyobb hangsúlyt kapott kerékjárati ívek, az 5 cm-rel szélesebb tengelytáv lendületes és sportos megjelenést kölcsönöznek a modellnek, ami 4 cm-rel alacsonyabb is lett. 

 

A legnagyobb, egyenesen futurisztikus megújuláson a Yaris hátsó része ment át, térkínálata viszont maradt: továbbra is meglepően nagy egy kisautóhoz képest.

Futurisztikus hátsó kialakítás, nagy térkínálat
Futurisztikus hátsó kialakítás, nagy térkínálat  

 

Mi van odabent?

A megújult kárpitok mellett a műszerfal és a középkonzol változott meg teljesen az előző generációhoz képest, többek között vezeték nélküli telefontöltőt, valamint Apple Carplay és Android Auto funkciókat is kapott. A megemelt sebességváltó és a könyöklők sokaknak pozitív meglepetést okoznak majd, ráadásul a váltókulissza is bővült az elektromos kézifékkel és többek között a “HOLD” funkcióval, aminek köszönhetően nem gurul el az autó indulásnál.  

Megújult a műszerfal és a középkonzol
Megújult a műszerfal és a középkonzol

A szélesebb mérettel abszolút előnyére változott az autó belső térkínálata, így a 182 cm-es grafikus is kényelmesen elfért a volán mögött. A kormánykerék viszonylag kis mérete további segítség a térkínálatban, mozgástere ráadásul +7 fokkal bővült, és már szinte minden irányban állítható. 

 

Az új Yaris súlypontja – és így az utasok is – alacsonyabbra kerültek, a hibrid modellek pedig ülésfűtést, kormányfűtést is kaptak.

Erő

Az 1,5 literes, 3 hengeres benzinmotort a negyedik generációs hibridrendszer egészíti ki, így az autó összteljesítménye 116 lóerős. Az esetek 80%-ában elektromos motor viszi az utasokat, ráadásul akár 130 km/h-ig lehet vele tisztán villanyárammal suhanni. Az akkumulátorok a hátsó ülés alá költöztek. 

 

Biztonság

Az új Yaris kategória elsőként kapott középső légzsákot, és alapjáraton tartalmazza a Toyota Safety Sense-t, azaz azt a komoly vezetéstámogató rendszert, ami a konkurenciánál csak extraként jelenik meg. A rendszer a többi autó mellett figyel a kerékpárosokra és az éjszakai gyalogosokra , sőt, még a kereszteződésekre is: ha rosszul kanyarodna ki valaki elénk, befékez és vigyáz ránk. Az adaptív tempomat és a sávtartó nemcsak a dugóban segítség – segítségükkel az új Yaris szinte kivezeti magát az autópályára, plusz biztonságérzetet adva ezzel. 

Új mérföldkő
Új mérföldkő

 

Ha egy mondatban lehetne összefoglalni a benyomásokat, egyszerű: a Toyota Yaris 21 évesen igazi 21. századi autó lett, teljesítve a kategória jelenkori elvárásait, mérföldkövet felállítva a modell életében. Alig várjuk, hogy újra találkozhassunk vele!

 

Az új Yarisról készült Tesztközelben adást természetesen te is bármikor megnézheted »» egy kattintással a Schiller TV-n ««  

Kapcsolódó tartalom