Megérkezett az új Auris – Genfi Autószalon

2018.03.23.

3 perc

A 2018-as Genfi Autószalonon bemutatkozó harmadik generációs Auris dinamikusabb külső formatervvel lép reflektorfénybe. Az autó motorkínálatában megjelenő vadonatúj 2,0 literes full hybrid hajtás tökéletesen példázza a Toyota új, kettős hibrid-stratégiáját.



A Toyota kettős hibrid-stratégiája Miután 20 éven át diktálta a tempót a hibridek piacán, a Toyota úgy érezte, itt az ideje, hogy ezt a hajtási módot még vonzóbbá tegye vásárlói számára. Ezért a vállalat úgy döntött, hogy legfontosabb modelljeihez ezentúl kétféle hibrid hajtást is kínál, és ez a stratégia az új Aurissal veszi kezdetét. Az 1,8 literes változat tökéletes választás azok számára, akik egy Toyota full hybrid hajtástól azt várják, hogy csendesen működjön, egyszerű legyen a kezelése, EV-technológiája alacsony fenntartási költséget jelentsen, ne kelljen külső áramforrásról feltölteni, kiváló üzemanyag-fogyasztást és CO2-kibocsátást kínáljon, és a mindennapos utak 50 százalékát tisztán elektromos hajtással teljesítse. A 2,0 literes rendszer arra született, hogy segítségével a vezető teljes egészében kiaknázhassa az újonnan bevezetett Toyota Új Globális Platform (TNGA) előnyeit, vagyis a magasabb szintű rugózási kényelmet, menetstabilitást, irányíthatóságot és vezetési élményt.

Toyota Auris - Schiller
Toyota Auris – Schiller

Nagyobb teljesítményével és a kormánykerék mögé szerelt váltófüleivel az új hajtáslánc érezhetően dinamikusabb, élvezetesebb autózást kínál. Toyota Új Globális Platform (TNGA) A Toyota Új Globális Platform (TNGA) tökéletes alapot jelent a Toyota jövőbeli hajtáslánc- és járműfejlesztéseihez. Az új padlólemez forradalmasítja a márka dizájnját, tervezési és gyártási folyamatait, akárcsak fontos szerepet játszik abban, hogy a vállalat egyre jobb – azaz stílusosabb, élvezetesebben vezethető és biztonságosabb – autókat alkothasson. A TNGA bevezetésével új helyre kerülnek az autó különféle modern részegységei, így a legfontosabb területeken egyszerűbbé válik a jármű kialakítása. Ez főleg olyan elemeket érint, amelyek egyébként sem láthatók, így a dizájnerek szabadon dolgozhattak az Auris különleges, egyéni formavilágán, előnyösen kihasználva az új modell alacsony tömegközéppontját. Az új Auris még élvezetesebb vezetési élményének záloga a TNGA padlólemez 20 mm-rel alacsonyabb tömegközéppontja, multi-link hátsó futóműve, valamint az, hogy a legfontosabb részeken nagy szilárdságú acéllal megerősített karosszéria jóval merevebb lett. Mindez érezhetően javítja az autó irányíthatóságát és menetstabilitását, méghozzá a rugózási kényelem és az utastér komfortjának csorbítása nélkül.

Karcsúbb karosszéria, az elődjénél hosszabb és alacsonyabb építésű új Auris sokkal dinamikusabb formavilággal és látványosabb orrkialakítással lép piacra. A 40 mm-rel hosszabb és mintegy 20 mm-rel alacsonyabb autó motorja 47 mm-rel mélyebbre került, így az autó sokkal karcsúbb és mutatósabb lett, motorházteteje pedig jóval mélyebben húzódik, ami fokozza a biztonságot, hiszen a vezető jobban átláthatja az előtte húzódó utat.

Toyota Auris - Schiller
Toyota Auris – Schiller

Az új orrkialakítás a Toyota „under priority catamaran” és „keen look” formatervezési filozófiáinak továbbfejlesztésével született. A hátsó rész megújult, lekerekített formája hatásosan hangsúlyozza ki az autó eleje és hátulja közti vizuális kapcsolatot. Az új Auris dinamikus dizájnját még látványosabbá varázsolja az opcionális kéttónusú külső fényezés, amikor a karosszéria kiválasztott színárnyalatát feketére festett tető, alsó hűtőrácskeret és ajtóoszlopok egészítik ki.

Kapcsolódó tartalom