Schiller blog

A Toyota visszatér a rally világába

2015.02.23.

2 perc

A Toyota hivatalosan is bejelentette, hogy visszatér a FIA Rally Világbajnokságra (WRC). A következő két év folyamán a Toyota Motorsport GmbH (TMG) a Toyota Yaris WRC versenyautó tesztprogramját folytatva készül fel arra, hogy 2017-ben – amikor várhatóan új műszaki előírások bevezetése várható – megint pályára lépjen a versenysorozatban.


Ígéretes autó

Az új Toyota Yaris WRC 1,6 literes közvetlen benzinbefecskendezéses turbómotorja több mint 300 LE teljesítményt ad le, az autó futóművét pedig a legmodernebb szimulációk, tesztek és gyártási folyamatok segítségével fejlesztették ki.
A TMG kölni műszaki központjában tervezett és megépített versenygép már átesett egy előzetes tesztprogramon, amely aszfaltos és murvás pályákon zajlott Európa különböző országaiban; e próbák során a mérnökök megszilárdították azokat az ígéretes alapokat, amelyekre a következő hónapok során a csapat építkezhet.
Az elkövetkező két évben – amint a csapat egyre közelebb kerül a WRC-start időpontjához – a tesztprogram keretében Európa-szerte számos WRC-helyszínen, a legkülönfélébb felületeken teszik próbára az autót, miközben fokozatosan bővítik a jármű fejlesztésével és működtetésével megbízott szakembergárda létszámát.

A holnap sztárjai

A Toyota Yaris WRC megalkotása és tökéletesítése mellett a TMG arra is nagy figyelmet fordít, hogy ragyogó autóversenyzőket neveljen ki; ezt a célt szolgálja  az Ifjú Pilótaképző Program.

A program első ragyogó tehetsége a 27 éves francia Eric Camilli, aki már tesztelte is a Toyota Yaris WRC-t. A fejlesztési programban Eric felkészülését a tapasztalt Stéphane Sarrazin (a tavalyi Tour de Corse győztese, a FIA Hosszútávú Világbajnokságon induló Toyota-csapat tagja), valamint Sebastian Lindholm, a veterán finn versenyző is segíti.

Eredményes rally-pályafutás

A pillanat, amikor a Toyota Yaris WRC 2017-ben rajthoz áll, csaknem két évtizeddel követi a márka utolsó, 1999-es WRC-futamát.

Azzal a bizonyos 1999-es évaddal több mint huszonöt évnyi folyamatos rallyversenyzés ért véget a TMG-nél, amely egykor még Andersson Motorsport GmbH néven kezdte meg a pályafutását (a csapatot alapító Ove Andersson után), és Európában Toyota Team Europe (TTE) néven versenyzett a Rally Világbajnokságban.
A TTE akkoriban olyan kultikus versenyautókkal indult a futamokon, mint a Celica Twincam Turbo és a GT-Four változatok, vagy a Corolla WRC, s a volánnál legendás versenyzők ültek: például Carlos Sainz, Juha Kankkunen vagy éppen Didier Auriol.

1972-től kezdve a Toyota 149 dobogós helyezést és 43 futamgyőzelmet szerzett, és négy egyéni, valamint három konstruktőri világbajnoki címet tudhatott magáénak – ezt pedig már bízvást mondhatjuk eredményes pályafutásnak a rally világában.

Kapcsolódó tartalom