Schiller blog

Fiat 500C Abarth – Harapós, mint egy schnauzer, mozgékony, mint egy collie

2015.04.27.

1 perc

Demeter Kálmán

A Fiat megújította az Abarth kiadású 500C-t – a dögös és harapós kisautó levette a lábáról a Car and Driver tesztelőit, akik nem győzik dicsérni az új váltót és a kocsi könnyű manőverezhetőségét.

Fiat 500 Abarth
Fiat 500 Abarth


A Fiat 500C Abarth úgy gördült ki a tesztpályára, hogy el kellett söpörnie a 2013-ban tesztelt elődjével kapcsolatos kifogásokat, és ez sikerült is. Az olasz autógyár hatsebességes Aisin váltóval szerelte fel az 1,4 literes, négyhengeres turbó motorral futó kisautót. A 157 lóerős kocsi az új kézi váltóval jóval fürgébb, mint elődje, ráadásul 3000-es fordulatszám alatt sem gondolkozik sokat. Abarth-ról lévén szó, a kocsi igencsak sportos külsőt kapott és a tesztpályán kiderült: a sportosság nem csak a látványos spoilerről szól. A Fiat a belső teret is az egyediség jegyében alakította ki, a különleges elrendezésű műszerfalon egy új, héthüvelykes kijelző kapott helyet, ahonnan a legtöbb vezérlési funkció elérhető.

Fiat márkakereskedésben a Fiat 500
Fiat márkakereskedésben a Fiat 500

Az elektronikus vezérléssel ellátott kormány közvetlen útérzetet ad, a tömzsi forma révén a Fiat magasabb sebességnél is tapad az útra és nem lehet panasz a karosszéria merevségére sem. A tesztelők szerint az autó úgy manőverezik a városi forgalomban, mint egy juhokat terelő border collie, bár motorja és külseje inkább egy schnauzer mokányságát idézi. Igaz, a hátsó üléseknél természetesen nincs hatalmas lábtér, de a tető precízen és gyorsan nyitható-csukható, ráadásul külön örömet szerez majd azoknak, aki szeretik az Abarth erőgép hangját hallani. A Fiat 500C Abarth nyitható teteje nem csak a bent ülőknek enged kiátást a külvilágra, de ki is sugározza az Abarth-életérzést.

Fiat 500 C Abarth
Fiat 500 C Abarth