Pontosan 30 éve, 1991-ben indult útjára az Astra sorozat, az akkori Kadett széria utódjaként. A világhírű autócsalád hetedik, jubileumi kiadása pedig a vadonatúj Astra Hybrid, az első villamos hajtású, plug-in hybrid Astra, amely a jelenkor elvárásainak bőven megfelelő digitális és intelligens extrát is tartalmaz. Úgy is mondhatnánk: funkció-design harmónia, német (egészen pontosan: rüsselsheim-i) módra. Nézzük, mit nyújt az új Astra!
Motor az ízlésednek megfelelően
Az Opel kompakt autói közül az új Astrában jelenik meg először a villamos hajtás – de elérhető benzin- és dízelmotorral is: a választás a tiéd. Ez utóbbiak teljesítménye 81 kW-tól (110 LE) 96 kW-ig (130 LE) között alakul, a plug-in hybrid modellek pedig elérik a 165 kW (225 LE) teljesítményt is. Lesz hatfokozatú kézi sebváltó és nyolcfokozatú automata kényelem is az erősebb motorváltozatokhoz.
Intelligens biztonság, autópálya-álló design
Ahogy minden Opelnél, az új Astránál is fő tervezési szempont volt a nagy sebességre való alkalmasság – tehát az autópályán előforduló vezetési szituációkban kifejezetten biztonságos autóban gondolkodhatunk – és utazhatunk.
Így például a hosszirányú torziós merevség (az autó csavarodására utaló műszaki jellemző) tovább emelkedett: 14%-kal lett magasabb az előző modelleknél. Az elöl lévő McPhearson típusú, illetve a hátulsó csatolt lengőkaros futóművek, és a stabil fékrendszer is arról gondoskodik, hogy tökéletes menettartás és kiegyensúlyozott, biztonságos és egyszerre dinamikus vezetési élmény valósulhasson meg.
Szenzoros vezetéstámogatás – dugóban is
Szinte nincs olyan dolog, amit ne látna, vagy érzékelne az új Astra: egy multifunkciós és négy hagyományos kamera, öt radarérzékelő és két ultrahangos szenzor is vizsgálja a környezetet, együttes eredményük pedig félautomata sávváltást, sávtartást, kanyarodás közbeni sebességszabályzást tesz lehetővé, továbbá folyamatos távolságtartást is képest biztosítani az előttünk haladó járműhöz képest.
Ez kifejezetten előnyös az automata sebességváltós modellekben, ahol a Stop & Go funkciónak hála a dugóban megszokott araszolás is teljesen automatikussá válhat – így a bosszankodva araszolgatás helyett kényelmesen hátradőlve engedhetjük, hogy okos kis Astránk tegye a dolgát.
Nem kell hozzá pilótavizsga…
… viszont az élmény hasonlóan fantasztikus lesz, mint egy repülőben, ahogy eléd tárul a teljesen digitális, Pure Panel műszerfal, ami extraként majd teljesen üvegezett kialakítással is rendelhető lesz. Ez a szélesvásznú élmény sokak számára már ismert lehet a Mokkából, azonban itt még újabb generációját láthatjuk. Nézzük részleteiben: a két 10 colos, fekvő tájolású kijelzőt még a szellőzőkkel is összeintegráltak – a mindenkori használhatóság érdekében pedig tükröződésgátló réteggel és felső árnyékolóval is elláttak.
Használata könnyen elsajátítható, az Opel mérnökei ügyeltek a szoftveres ergonómiára is: minimálisra csökkentették a kapcsolók számát, nem terhelik a vezetőt felesleges almenük és vizuális hatások – van cserébe korhű, hangfelismerésen alapuló infotainment rendszer és praktikus vezetéknélküli csatlakozás. Ennek köszönhetően nem bontja meg semmi a digitális szélesvásznú műszerfalat, mivel az okostelefonok wireless módban is használhatók vele, az Apple CarPlay és Android Auto kompatibilitásnak köszönhetően.
Okos, adaptív LED világítás
Az új Astra megkapta a prémium Opelek legfejlettebb világításrendszerét is, az Intelli-Lux LED Pixel Light névre keresztelt, LED-alapú mátrixvilágítást. A Grandlandben és az Insigniában már megcsodálhattuk, most a kompakt Astrában is láthatók lesznek a fényszórónként 84 leddel felszerelt lámpák, amelyek nem csak fogyasztóbarátak, hanem adaptív világítást is nyújtanak.
A ledek ugyanis néhány ezredmásodperc alatt alkalmazkodnak a fényviszonyokhoz, így például szemből jövő autósokat sem vakítják el és a közelebbi objektumokat is automatikusan kisebb fénnyel világítják meg, hogy azok kevésbé tükröződjenek. A világítás okos mivolta nem csak ebben, hanem a fénycsóva irányának és formájának automatikus szabályozásában is megmutatkozik.
Pár szó a design koncepcióról
Újra megjelenik a Mokkánál megismert Vizor, ami az új Opel-arculatnak megfelelő front kialakítást jelenti (bővebben itt olvashatsz róla: Opel Vizor). Egyszerre merész, magabiztos – széles és modern megjelenést kölcsönöz az autónak.
Egyet hátralépve és a teljes autót vizsgálva, mindenképp magabiztosságot sugall: elég széles ahhoz, hogy kellő stabilitás-élményt nyújtson, de a megújult vonalvezetésnek hála, beleértve a Vizort, a karakteresen előredöntött C oszlopot és az élesen vágott LED fényszórókat, dinamikus és innovatív is egyben.
Mark Adams, az Opel formatervezését vezető alelnöke szerint pedig ilyen lett az autó:
„Az új Astra formai megjelenésünk következő izgalmas lépése. Látványos, és határozott Vizor-os orrával, erős és izmos kerékjárati elemeivel, és tiszta felületeivel határozott és sportos személyiség. A beltér is komoly előrelépés az új jövő felé. A kifejezetten vezetőközpontú kialakítású műszerfal, a Pure Panel sima, egybefüggő üveghatású felületével egészen új emocionális élményeket kínál.”
Még néhány extra…
Ha ez még nem lenne elég, említésre méltó még a szuper-ergonomikus ülőfelület kialakítás is. A kényelemhez a korábbi modellekben is hozzászokhattunk, ezt emelik új szintre az AGR (Aktion Gesunder Rücken e. V. / Egészséges Hát Munkacsoport) által is elismert első ülések, amelyek elérhetők elektromos döntéssel, elektro-pneumatikus deréktámasszal, masszázsfunkcióval és ülésfűtéssel is. Mindez Sport illetve Komfort stílusban is választható.
Hamarosan kipróbálhatod!
A július közepén adott press release-ben annyit tudtunk meg, hogy az új Astra még az idén megjelenik és az első tulajdonosok 2022-ben vehetik át a kulcsaikat. Ahogy megszokhattátok: mi a Schiller Autó Családnál gondoskodni fogunk arról, hogy a lehető leghamarabb elhozzuk nektek és együtt kipróbáljuk.
Hamarosan jelentkezünk!