Megérkeztek és Tesztre Készen várnak az új Opel Mokka modellek, köztük az első teljesen elektromos Opel Mokka-e!
Nem is volt kérdés, hogy az új Opel Mokka és a teljesen elektromos Opel Mokka-e megérdemelnek egy friss bejegyzést a blogon. Egyrészt végre alaposan szemügyre vehettük őket a Tesztre készen legújabb részében, másrészt már alig várjuk, hogy a Schiller Opel kereskedésben, vagy az új Schiller bázison te is kipróbáld valamelyik verziójukat. A Mokkák népszerűsége borítékolható, hiszen annyira izgalmas, új külsőt kaptak, hogy tényleg mindenki megfordul majd utánuk!
A megújulás nemcsak a formanyelvben érhető tetten
A most érkező modellek a nagy múltú német gyártó első olyan autói, amelyek teljesen a PSA – a Peugeot részvénytársaságának – francia alapjaira épültek. Az Opel igyekezett kihasználni a lehetőséget a frissítésre, miközben azt is szerette volna hangsúlyozni, hogy a francia kötődéssel a márka esszenciája nem sérült, sőt, jobb lett.
A merész, kompakt kialakítású második generációs Mokka a márka történetében az első, amely már a piaci bevezetéstől kezdve elektromos autóként is kapható. A 2012-ben született, ütős kis crossover 13 cm-rel rövidebb lett az elődjénél, a Mokka X-nél, de ettől csak még vagányabb benyomást kelt.
Határozott élek elejétől a végéig
Az egyedülálló külső erőről és dinamikáról árulkodik: a formatervezésben meglódult a dizájnerek keze, ami elsősorban az összetéveszthetetlenül modern márkaarculatban, az Opel Vizorban köszön vissza. Az elegáns, feszes, letisztult vonalak a motorháztető előtt az egész járműfronton átnyúlnak, vízszintesen keretezve a masszív, karakteres IntelliLux LED mátrix fényszórókat és szárny formájú LED menetfényt. A fényszórókba akár 14 diódás LED mátrixot is kérhetünk, tovább fokozva így a hatást, és persze a biztonságérzetet az éjszakai vezetések alatt. A 17, illetve 18 colos felnik még egy lapáttal rátesznek az erőteljes kisugárzásra.
Amilyen masszív kívül, olyan stílusos belül
A lendületes formanyelv, ami az új Mokka modelleket első látásra megkülönbözteti a versenytársaktól, éles, stílusos vonalakban és az Opel védjegyének számító kényelmes ülésekben jelenik meg az utastérben. Az utasokat elől és hátul is krómhatású elemek, hasított műbőr és kellemes térkínálat fogadja. A dönthető és osztható hátsó üléssorban két fő fér el kényelmesen – mindkettejük számára van USB csatlakoztatási lehetőség – gyerekülést pedig három helyre is illeszthetünk az autóban, mert az Opel mérnökei még az anyósüléshez is terveztek isofixes csatlakozót. A csomagteret illetően sem lehet panasz egyik változatra sem, hiszen a 310 literes Mokka-e csomagtere mindössze 40 literrel kisebb a 350 literes benzinesnél.
Széles motorpaletta
Az új Mokka az elektromos verzió mellett benzines és dízel változatban is kapható. Előbbi 46,5 kWh-s akkumulátorral üzemel, ami a WLTP szabvány szerint 322 km-es hatótávra elegendő, mindezt egy 136 LE-s motor egészíti ki. Az akkumulátor Type 2-es töltő oszlopról 5 óra alatt tölt fel teljesen, a modell mellé pedig hagyományos, konnektoros csatlakozós kombinált töltőt is kapunk.
Az elektromos változattal 9 mp alatt érjük el a 100-as tempót, de az 50 km/h-hoz mindössze 3,7 mp-re van szüksége, tehát egy igazi kis városi cirkáló – ami akár autópályán is megállja a helyét. A benzines kivitelhez 1,2 l-es motor tartozik, amihez 100 és 130 LE-s verzió is készült, a dízel modell pedig 110 LE-s.
Biztonságos navigáció, kézreálló műszerfal
A legizgalmasabb, azonnal szemet szúró technikai újítás az autó belsejében a megváltozott sebességváltó – ez az új Mokka-e-ben egy kis, kézreálló kar lett, míg a sebességet és a különféle vezetési módokat gombokkal tudjuk szabályozni.
A műszerfalon az ún. Pure panel navigációs rendszer 12 és 10 colos (utóbbi telefonra kapcsolható) kijelzőpárosa tartózkodik a felesleges dekorációs elemektől, míg a legfontosabb funkciókat ugyancsak könnyen elérhető gombokon keresztül szabályozhatjuk – az E-gomb alatt például látható az energiaáramlás, a fogyasztás, és a töltési beállítások. A vezetéstámogató rendszerek – mint a sávtartás és a parkolóradar – gombokkal, az adaptív tempomat, a sávtartás, a vészfékező asszisztens és a holttérfigyelő a kormányról irányíthatók.