megerkezett-az-uj-opel-mokka-e

Új Opel Mokka-e: szemkápráztató vezéregyéniség, aki szíve mélyéig zöld

2021.05.13.

4 perc

Megérkeztek és Tesztre Készen várnak az új Opel Mokka modellek, köztük az első teljesen elektromos Opel Mokka-e!


Nem is volt kérdés, hogy az új Opel Mokka és a teljesen elektromos Opel Mokka-e megérdemelnek egy friss bejegyzést a blogon. Egyrészt végre alaposan szemügyre vehettük őket a Tesztre készen legújabb részében, másrészt már alig várjuk, hogy a Schiller Opel kereskedésben, vagy az új Schiller bázison te is kipróbáld valamelyik verziójukat. A Mokkák népszerűsége borítékolható, hiszen annyira izgalmas, új külsőt kaptak, hogy tényleg mindenki megfordul majd utánuk!

A megújulás nemcsak a formanyelvben érhető tetten

A most érkező modellek a nagy múltú német gyártó első olyan autói, amelyek teljesen a PSA – a Peugeot részvénytársaságának – francia alapjaira épültek. Az Opel igyekezett kihasználni a lehetőséget a frissítésre, miközben azt is szerette volna hangsúlyozni, hogy a francia kötődéssel a márka esszenciája nem sérült, sőt, jobb lett. 

A merész, kompakt kialakítású második generációs Mokka a márka történetében az első, amely már a piaci bevezetéstől kezdve elektromos autóként is kapható. A 2012-ben született, ütős kis crossover 13 cm-rel rövidebb lett az elődjénél, a Mokka X-nél, de ettől csak még vagányabb benyomást kelt.

Egyedülálló külső, ami erőről és dinamikáról árulkodik
Egyedülálló külső, ami erőről és dinamikáról árulkodik

Határozott élek elejétől a végéig

Az egyedülálló külső erőről és dinamikáról árulkodik: a formatervezésben meglódult a dizájnerek keze, ami elsősorban az összetéveszthetetlenül modern márkaarculatban, az Opel Vizorban köszön vissza. Az elegáns, feszes, letisztult vonalak a motorháztető előtt az egész járműfronton átnyúlnak, vízszintesen keretezve a masszív, karakteres IntelliLux LED mátrix fényszórókat és szárny formájú LED menetfényt. A fényszórókba akár 14 diódás LED mátrixot is kérhetünk, tovább fokozva így a hatást, és persze a biztonságérzetet az éjszakai vezetések alatt. A 17, illetve 18 colos felnik még egy lapáttal rátesznek az erőteljes kisugárzásra.

Elöl-hátul stílusos
Elöl-hátul stílusos

Amilyen masszív kívül, olyan stílusos belül

A lendületes formanyelv, ami az új Mokka modelleket első látásra megkülönbözteti a versenytársaktól, éles, stílusos vonalakban és az Opel védjegyének számító kényelmes ülésekben jelenik meg az utastérben. Az utasokat elől és hátul is krómhatású elemek, hasított műbőr és kellemes térkínálat fogadja. A dönthető és osztható hátsó üléssorban két fő fér el kényelmesen – mindkettejük számára van USB csatlakoztatási lehetőség – gyerekülést pedig három helyre is illeszthetünk az autóban, mert az Opel mérnökei még az anyósüléshez is terveztek isofixes csatlakozót. A csomagteret illetően sem lehet panasz egyik változatra sem, hiszen a 310 literes Mokka-e csomagtere mindössze 40 literrel kisebb a 350 literes benzinesnél.

Az új Mokkát semmivel sem lehet összetéveszteni
Az új Mokkát semmivel sem lehet összetéveszteni

Széles motorpaletta

Az új Mokka az elektromos verzió mellett benzines és dízel változatban is kapható. Előbbi 46,5 kWh-s akkumulátorral üzemel, ami a WLTP szabvány szerint 322 km-es hatótávra elegendő, mindezt egy 136 LE-s motor egészíti ki. Az akkumulátor Type 2-es töltő oszlopról 5 óra alatt tölt fel teljesen, a modell mellé pedig hagyományos, konnektoros csatlakozós kombinált töltőt is kapunk.

Az elektromos változattal 9 mp alatt érjük el a 100-as tempót, de az 50 km/h-hoz mindössze 3,7 mp-re van szüksége, tehát egy igazi kis városi cirkáló – ami akár autópályán is megállja a helyét. A benzines kivitelhez 1,2 l-es motor tartozik, amihez 100 és 130 LE-s verzió is készült, a dízel modell pedig 110 LE-s.

Biztonságos navigáció, kézreálló műszerfal

A legizgalmasabb, azonnal szemet szúró technikai újítás az autó belsejében a megváltozott sebességváltó – ez az új Mokka-e-ben egy kis, kézreálló kar lett, míg a sebességet és a különféle vezetési módokat gombokkal tudjuk szabályozni.

Biztonságos navigáció, kézreálló műszerfal
Biztonságos navigáció, kézreálló műszerfal

A műszerfalon az ún. Pure panel navigációs rendszer 12 és 10 colos (utóbbi telefonra kapcsolható) kijelzőpárosa tartózkodik a felesleges dekorációs elemektől, míg a legfontosabb funkciókat ugyancsak könnyen elérhető gombokon keresztül szabályozhatjuk – az E-gomb alatt például látható az energiaáramlás, a fogyasztás, és a töltési beállítások. A vezetéstámogató rendszerek – mint a sávtartás és a parkolóradar – gombokkal, az adaptív tempomat, a sávtartás, a vészfékező asszisztens és a holttérfigyelő a kormányról irányíthatók.

Összességében nekünk tetszik ez a kényelmes, praktikus és messzemenően karizmatikus új modell, ami tökéletesen bebizonyította, hogy kicsattan az energiától – ahogy azt előzetesen gondoltuk róla. Ha te is szeretnéd kipróbálni valamelyik változatát, jelentkezz tesztvezetésre itt.